Sliedrecht zet inhaalrace op koploper niet voort

WNC 1

23 februari 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

De kleine achterstand van twee punten op de koploper is zaterdag 23 februari in de thuiswedstrijd tegen W.N.C. opgelopen naar vier punten. Tegen de nummer 10 van de ranglijst werd ver in blessuretijd een voorsprong weggegeven en eindigde de wedstrijd in 1-1.

“Een teleurstellend resultaat in een wedstrijd waar we vooral de tweede helft achteruit bleven lopen” concludeerde trainer/coach Dennis v.d. Steen achteraf. De gehele eerste helft domineerde Sliedrecht zonder veel kansen te krijgen. Al met al was het een gezapig potje voetbal, waarin alleen na een half uur een kleine opleving kwam toen Van Harlingen uit een corner koppend keeper Arjen Kaasjager verschalkte, maar die op de doellijn werd geholpen door één van zijn verdedigers.

Voldoende zelfkritiek

In de pauze had de ploeg volgens trainer v.d. Steen voldoende zelfkritiek en de vinger op de zere plekken gelegd. Met twee verse krachten (Sjoerd v.d.Waal en Hakan Tokul kwamen voor Akram Chentouf en Danny v. Laarhoven – red), gaf het begin van de tweede helft sneller voetbal te zien en kwamen er ook kansen via Sjoerd v.d. Waal, Marciano Simonis en Roy van ’t Hoog. Bij een mooie passeerbeweging werd Van Harlingen na een uur spelen in het strafschopgebied gevloerd en de strafschop werd feilloos binnengeschoten door Marciano Simonis (1-0). Dat leek het begin van een grotere uitslag, maar de realiteit was anders.

Achteruit lopen

W.N.C. wisselde offensief en de druk op het Sliedrechtse centrale duo werd groter. In plaats van zelf vooruit druk te zetten ging de Sliedrechtse ploeg achteruit lopen en ontstonden er soms hachelijke momenten voor het doel van Mathijs Donatz. Bij een ultieme poging om toch nog een klein resultaat in de wacht te slepen, wist Willem-Paul v.d. Heijden diep in blessuretijd (98e minuut!!) uit een scrimmage de gelijkmaker te scoren (1-1). Een dolgelukkige tegenstander W.N.C. had geprofiteerd van de naïviteit van Sliedrecht dat na de voorsprong de mogelijkheden had om door te drukken, maar niet in goede doen was en achteruit ging lopen.

A.s. dinsdagavond 26 februari speelt Sliedrecht thuis op de Lockhorst in de achtste finaleronde van de KNVB een bekerwedstrijd tegen MOC’17. Aanvang 20.00 uur.

Opstelling: Donatz – van ’t Hoog – Breidel – v.Stokkom – Boom – Chentouf (46.S.v.d.Waal) – C.v.d.Waal – Simonis – v.Harlingen - Muilwijk (76.Korporaal) – v.Laarhoven (46.Tokul)