Sliedrecht kent geen problemen met Nieuw Lekkerland

Nieuw Lekkerland 1

13 april 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Een wedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland betekent meestal spanning, strijdlust en emotie, maar de editie van zaterdag 13 april had geen van deze ingrediënten. Een tamelijk saaie eerste helft, gevolgd door een wat attractievere tweede omgang leverde uiteindelijk een simpele 3-0 zege op voor Sliedrecht.

Zonder de geblesseerde Sjoerd v.d. Waal en de geschorste Marciano Simonis zette Sliedrecht direct de tegenstander onder druk. Al snel bleek dat de gasten nauwelijks in staat waren om hier onderuit te voetballen en er ontstonden een paar scoringskansen waar Sliedrecht via Verhoef, Tokul en Muilwijk te slordig mee omsprongen.

Verkeerde keuzes

Assistent trainer/coach JP Becht memoreerde achteraf: “We zochten te veel de aanval over de as van het veld en daar waar we gevaarlijk konden worden, over de vleugels, lieten we te veel liggen. We waren wel duidelijk de betere ploeg en dominant, maar maakten ook te veel verkeerde keuzes in de passing. We hebben dat ook in de rust aangegeven en in de tweede helft liep dat veel beter” aldus Becht. Op slag van rust kwam toch de voorsprong. Via goed werk van Roy van ’t Hoog kon Dennis Verhoef de 1-0 binnenkoppen.

Magnifieke krulbal

De opdracht die het team in de pauze mee kreeg werd direct goed uitgevoerd. Binnen vijf minuten, na een aanval over de vleugel had Luciano van Harlingen met een magnifieke krulbal in de bovenhoek de 2-0 gescoord. Nieuw-Lekkerland kon daar weinig tegenoverstellen. Met een dubbele rij verdedigers en lange ballen vanuit de achterhoede werd geprobeerd het spel van Sliedrecht te ontregelen. Maar Sliedrecht bleef domineren, zonder dat het zelf briljant speelde.

Klaar voor de eindsprint

Zo’n 20 minuten voor tijd viel het doek definitief voor Nieuw Lekkerland toen opnieuw Van Harlingen een trekbal van Hakan Tohul ,waar Verhoef slim overheen stapte, eenvoudig binnenschoot (3-0). Helaas geen wedstrijd met de kenmerken van een echte derby, maar wel een verdiende overwinning voor Sliedrecht waar niets op af te dingen viel. Sliedrecht lijkt klaar voor de eindsprint in de competitie c.q. na-competitie als de districtsbeker. Zaterdag 20 april a.s. speelt Sliedrecht in Dordrecht tegen Oranje Wit, aanvang 15:00 u.

Opstelling: Donatz – Boom – Breidel – v.Stokkom – van ’t Hoog (84.Korporaal) – C.v.d. Waal – Verhoef (84. v.Stek) – Chentouf – Tokul – Muilwijk – v.Harlingen (78.v.Laarhoven)