Onmachtig Sliedrecht verslikt zich in Geinoord

1e klasse C

19 januari 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Na twee goede oefenwedstrijden tegen gerenommeerde topclubs en een geslaagd trainingskamp in Spanje, is de herstart van de competitie voor Sliedrecht slecht uitgepakt. In een zeer matige wedstrijd werd in Nieuwegein met 1-0 verloren van SV Geinoord, voorlaatste op de ranglijst van de 1e klasse C.

Alhoewel verwacht werd dat het zeker geen gemakkelijke wedstrijd zou worden, omdat dit team niets te verliezen had, werd het toch een zware tegenvaller. Na afloop sprak trainer/coach Dennis v.d. Steen over “Een teleurstellende en zelfs pijnlijke nederlaag, zeker na een goede trainingsperiode in de winterstop. Maar de bezieling en gedrevenheid was er vandaag niet en dat breekt je dan op. De kansen die we kregen werden niet met vastberadenheid afgemaakt”

Massieve muur

Sliedrecht wist het overgrote deel van de wedstrijd de tegenstander op eigen helft vast te zetten en moest slechts sporadisch terugzakken in de verdediging. Na ruim een kwartier moest doelman Mathijs Donatz wel zijn klasse tonen, toen na een foutieve terugspeelbal Geinoord-aanvaller Robert Maat alleen voor hem op dook. Met een schitterende redding hield Donatz zijn ploeg op de been. Aan de andere kant kreeg Sliedrecht een aantal mogelijkheden om Geinoord pijn te doen, maar de massieve muur van 9 tot 10 tegenstanders kon niet geslecht worden. Afstandsschoten van Roy van ’t Hoog en Akram Chentouf misten de juiste richting of werden gestopt. Vlak voor het rustsignaal was van Harlingen nog dicht bij de openingstreffer, maar zijn schampende kopbal ging voorlangs.

Weinig creatief

De start van de tweede helft gaf eenzelfde spelbeeld. Een aandringend Sliedrecht, dat soms plichtmatig, maar veel te voorspelbaar bleef aanvallen, hier en daar de nodige slordigheden liet zien en nauwelijks uitgespeelde kansen creëerde, kortom naïef en weinig creatief. Trainer v.d. Steen trachtte de wedstrijd een nieuwe impuls te geven door een dubbele wissel toe te passen, waarbij Danny v. Laarhoven en Jeroen Muilwijk in het veld kwamen voor Luciano v. Harlingen en Akram Chentouf. Maar de impuls viel aan de andere kant, want de zojuist ingevallen Timo Meerding wist halverwege de 2e omgang onverwacht 1-0 te scoren.

Rentree

Een domper voor Sliedrecht dat hierna nog wel probeerde langszij te komen, maar niet bij machte was om de dolblije thuisploeg, die eindelijk weer zich had op wedstrijdpuntjes, te verrassen. Enig lichtpunt was de rentree van Ryan Korporaal die na anderhalf jaar revalideren van een zware knieblessure 10 minuten voor tijd kon invallen voor Gavir Breidel. Dinsdag 22 januari speelt Sliedrecht in de volgende bekerronde in Breda tegen zondag hoofdklasser Baronie, aanvang 20.00 uur

Opstelling: Donatz – Boom – Breidel (83.Korporaal) – v.Stokkom – v.’t Hoog – Chentouf (66.v.Muilwijk) – C.v.d.Waal – Simonis – v.Harlingen (66.v.Laarhoven) – Verhoef - Tokul