Sliedrecht “Herbstmeister” na winst op Montfoort

Montfoort 1

15 december 2018 14:15

Van de Redactie – Joop Hartog

De laatste competitiewedstrijd in het jaar 2018 werd op de Lockhorst afgesloten met een 1-0 overwinning op Montfoort, nr. 4 van de ranglijst, in een wedstrijd die niet de schoonheidsprijs won, maar wel dik verdiend was.

Sliedrecht schoot razendsnel uit de startblokken, want binnen 5 minuten had het zo maar drie keer kunnen scoren. Het bleef in die fase helaas beperkt tot één doelpunt, maar wel één van ongekende klasse. Een snelle aanval via Hakan Tokul bracht de bal bij de opgekomen Roy van ’t Hoog, die met zijn “fluwelen linker” een voorzet op maat gaf aan Dennis Verhoef. Met een harde kopstoot liet de spits in de 3e minuut al de 1-0 aantekenen terwijl direct daarna zowel Danny van Laarhoven als opnieuw Dennis Verhoef in scoringspositie misten.

Geen kansen weggegeven

“Onze start was goed, maar halverwege de eerste helft zakten we weg en gingen de lange bal spelen en dan zijn we niks beter dan onze tegenstander” blikte trainer/coach Dennis v.d. Steen terug. “Ën onze verdediging stond weer goed, want we hebben geen kans weggegeven, terwijl het aanvalsduo van Montfoort toch bekend staat om de vele doelpunten, waaronder Danny van Loen alleen al 11 maal”.

De druk er op houden

In het tweede bedrijf kwam Luciano van Harlingen in de ploeg voor Danny van Laarhoven en kreeg diezelfde van Harlingen al heel snel vanaf links een prima pass van opnieuw Roy van ’t Hoog, maar de Sliedrechtse aanvaller was te voorzichtig met zijn inzet en keeper Robin Vianen stopte het schot met de voet. “Ik heb in de rust gezegd tegen de ploeg dat ze het combinatiespel moesten blijven hanteren en de druk erop moesten houden. Daardoor kregen we ook in de tweede helft weer een aantal goeie kansen. Dus ik vind dit een terechte overwinning, maar we hadden zeker meer met de kansen moeten doen”, was de kritische noot van de oefenmeester. In de slotfase kreeg Dennis Verhoef nog een prima kans, maar zag die via de keeper naast gaan en Luciano van Harlingen had nogmaals een riante mogelijkheid om de score te verdubbelen, maar opnieuw stond keeper Vianen in de weg.

Koploper 1C

Door deze overwinning gaat Sliedrecht overwinteren als koploper in de 1e klasse C, met één punt voorsprong op naaste belager Sportluct’46 en vervolgens al zes punten op Heerjansdam en Nieuw-Lekkerland. De laatste wedstrijd dit kalenderjaar is a.s. woensdag 19 december; dan speelt Sliedrecht in de 3e bekerronde van het districtsbekertoernooi in Steenbergen tegen de gelijknamige 3e klasser. Aanvang 20.00 uur.

Opstelling: Donatz – van ’t Hoog – v.Stokkom – Breidel – Boom – Simonis (88.Muilwijk) – C.v.d.Waal – Chentouf – Tokul – Verhoef (86.S.v.d.Waal) – v.Laarhoven (46.v.Harlingen)