Sliedrecht loopt na winst uit op concurrenten

SVL 1

24 november 2018 14:30

Door de redactie – Joop Hartog

Na het behalen van de eerste periodetitel was de vraag of Sliedrecht de eerstvolgende (sleutel)wedstrijd voldoende mentaliteit kon opbrengen om op dezelfde voet verder te gaan. En dat was gelukkig het geval, want tegen het karaktervolle S.V.L. werd in Langbroek een duidelijke 1-4 overwinning geboekt, waarbij Sliedrecht vooral de eerste helft goed voetbal liet zien.

Magistrale rush

Met Rob v.d. Wetering voor de lichtgeblesseerde Chris Boom en Danny van Laarhoven voor Luciano van Harlingen liet Sliedrecht al snel zien dat het voor niets minder dan de overwinning naar Langbroek was gekomen. In hoog tempo werd de tegenstander onder druk gezet en al binnen een kwartier stond er 0-2 op het scorebord. Na dik 10 minuten liet eerst Roy van ’t Hoog een staaltje balbehandeling zien, waarbij hij op eigen helft de bal opving en met een magistrale rush richting het vijandelijk doel stoomde en passant een handvol tegenstanders het bos in stuurde en beheerst 0-1 binnenschoof. Vijf minuten later een hoogstandje van Danny van Laarhoven die net buiten het strafschopgebied een tegenstander de bal ontfutselde en vervolgens beheerst 0-2 binnenschoot.

Twee fantastische goals

“Ik heb een heel goeie eerste helft gezien met twee fantastische goals tegen een goeie tegenstander die voetballend partij kon geven maar in de afwerking tekort kwam” glunderde trainer/coach Dennis v.d. Steen. “Na de rust begonnen we te slap en kregen een doelpunt tegen, maar hebben dat snel gecorrigeerd met een 3e goal” haastte hij zich te zeggen. Dat tegendoelpunt viel luttele minuten in de tweede helft, toen Selcuk Albayrak uit het niets vanaf afstand in de verre hoek schoot (1-2). Het antwoord kwam snel want direct daarna scoorde Hakan Tokul helemaal vrijstaand 1-3.

IJzersterk verdedigingskwartet

S.V.L. probeerde de bakens te verzetten en Sliedrecht moest terug, maar ook in die fase kwam Sliedrecht niet in gevaar. Ten eerste omdat het vizier van de thuisclub niet al te scherp stond, maar volgens Dennis v,d, Steen ook omdat Sliedrecht in moeilijke momenten kan leunen op een ijzersterk verdedigingskwartet. De gebruikelijke wissels werden ook weer doorgevoerd. Zo kwam Jeroen Muilwijk voor de licht gekwetste Rob v.d. Wetering en kwam Sjoerd v.d. Waal Dennis Verhoef vervangen

Koppositie verstevigd

Toen Hakan Tokul 10 minuten voor tijd zijn 2e doelpunt via de binnenkant van de paal maakte was de 1-4 eindstand bereikt en kon Sliedrecht door verlies van de twee grootste concurrenten Montfoort en Sportlust’46 vaststellen dat het de koppositie had verstevigd en nu 3 punten los staat van Nieuw-Lekkerland. A.s. zaterdag speelt Sliedrecht thuis tegen Oranje Wit, aanvang 14,30 uur.

Opstelling: Donatz – v.d.Wetering (70.Muilwijk) – Breidel – v.Stokkom – v.’t Hoog - Chentouf – C.v.d.Waal – Simonis – v.Laarhoven (65.v.Harlingen) – Verhoef (80.S.v.d.Waal) - Tokul