Duur en onnodig verlies tegen Almkerk

Almkerk 1

1e klasse C

9 februari 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Een veel te slap begin van de wedstrijd tegen Almkerk luidde (opnieuw) een nederlaag in tegen een laag geklasseerde tegenstander. Na de euforie van de laatste twee wedstrijden (GRC’14 en Baronie) konden zaterdag 9 februari na afloop de wonden worden gelikt na een 2-1 nederlaag tegen de nummer 9 van de ranglijst.

Veel te gemakkelijk weggegeven

Nauwelijks 9 minuten waren gespeeld en Sliedrecht keek al tegen een 2-0 achterstand aan tegen een furieus startend Almkerk. Met de straffe wind schuin over het veld bracht na 2 minuten Jelle Stalenhoef de stand al op 1-0 en luttele momenten later maakte Kazim Aydin met een schitterend diagonaal schot zelfs de 2-0. “Die twee goals werden veel te gemakkelijk weggegeven. We lieten ons afbluffen en ze konden ongehinderd op doel schieten met zo’n straffe wind” mopperde Dennis v.d. Steen na afloop.

Harde schuiver

Sliedrecht leek door die goals wakker geschud en nam het initiatief over, zonder echt gevaarlijk voor de goal te worden. Het flitsende van de afgelopen wedstrijden ontbrak en het spel verviel vaak weer in breedte passes en terugspeelballen. Nog vrij onverwacht viel de aansluitingstreffer in de voorlaatste speelminuut van de eerste helft, toen de opgekomen Roy van ’t Hoog een harde schuiver in de verre hoek prikte, waarop keeper Robin v.d. Drift het antwoord schuldig moest blijven (2-1)

Niet vrolijk van dit soort voetbal

Bij deze stand rusten bleef alles nog open. Met Hakan Tokul voor Kenny Stuy v.d. Herik ging Sliedrecht met een soort 3-3-4 systeem op zoek naar de gelijkmaker. Maar de nog verder aangewakkerde wind maakte het spel er niet aantrekkelijker op en voor de aanvallende partij zeker ook niet gemakkelijker. Almkerk “metselde” een muur rond het eigen 16-meter gebied en liet één snelle spits voorin staan. Sliedrecht liep zich stuk op deze muur en wist geen opening te creëren. Slechts sporadisch deden zich wat mogelijkheden voor, o.a. bij schoten van Coen v.d. Waal en een kopbal van Luciano van Harlingen (beide net over het doel) en een omhaal van Sjoerd v.d. Waal net naast. “Als je verdedigt is dat makkelijker dan dat je met zo’n wind het spel moet maken; als voetballiefhebber word ik niet vrolijk van dit soort voetbal, wanneer je alleen maar hoeft tegen te houden. Aan de andere kant zijn wij ook niet in staat geweest om die muur te slechten” vond trainer Dennis v.d. Steen.

Zaterdag 16 februari speelt Sliedrecht weer een thuiswedstrijd en wel tegen koploper Sportlust’46, die momenteel 5 punten boven Sliedrecht staat. Dan hopelijk weer een mooie pot voetbal, waarvan de aftrap zoals gebruikelijk om 14.30 uur is.

Opstelling: Donatz – Boom – Breidel – v.Stokkom – van ’t Hoog – Chentouf – C.v.d.Waal – Muilwijk (82. V.Stek) – v.Harlingen (69. Sj.v.d.Waal) – Stuy v.d.Herik (46. Tokul)– v.Laarhoven