Sliedrecht sleept op de valreep gelijkspel in de wacht

Heerjansdam

1e klasse C

6 oktober 2018 14:30

Na de prima prestatie van vorige week toen een verdienstelijke driepunter bij Sportlust’46 werd binnengehaald, werd de confrontatie met Heerjansdam met het volste vertrouwen tegemoet gezien. Alhoewel het geen echte streekderby betreft zijn dit meestal toch wedstrijden met een speciale lading.

Het liep toch anders dan gedacht. Na een prima start, waarbij Heerjansdam ver tegen de eigen 16-meterlijn werd gedrukt, waren het toch de gasten die na een kleine 10 minuten spelen de eerste grote kans kregen, maar Gavir Breidel kon ternauwernood de bal corner tikken vóór dat een aanstormende tegenstander de score kon openen. Sliedrecht bleef goed combineren, maar in de buurt van het vijandelijk doel leek alle zuiverheid verdwenen en kon de verdediging van Heerjansdam onder leiding van de geroutineerde Mike Sloof zonder al te veel moeite overeind blijven. Aan de andere kant waren de uitvallen van Heerjansdam veel gevaarlijker en voorkwam Mathijs Donatz een aantal keren een tegendoelpunt door enkele prima reddingen.

Teleurstellende 1e helft

Na een half uur spelen moest spits Kenny Stuy v.d. Herik geblesseerd worden vervangen door Jeroen Muilwijk en moest Donatz nogmaals handelend optreden bij een gevaarlijke inzet van de meegekomen aanvoerder Mike Sloof. Eén van de weinige echte kansen die Sliedrecht creëerde werd vijf minuten voor de rust door Dennis Verhoef naast getikt. Al met al een enigszins teleurstellende eerste helft die in de voorlaatste minuut zelfs werd afgesloten met een tegenstreffer. Vanaf ca. 20 meter verdween een vrije trap via de handen van Donatz in de bovenhoek (0-1).

Meer balbezit

De tweede omgang gaf aanvankelijk eenzelfde spelbeeld, waarbij Sliedrecht veel meer balbezit had, ook beter combineerde, maar aanvallend geen kansen kon creëren. De tegenstander ging steeds meer zelfvertrouwen uitstralen en wist bij vlagen via tegenstoten Sliedrecht nog in problemen te brengen. Aanvallend bleef Sliedrecht knokken en probeerde trainer/coach v.d. Steen met enkele wissels (Van Laarhoven voor Verhoef en v.d. Wetering voor Coen v.d. Waal) het tij te keren.

Zwaar bevochten

Ver in blessuretijd kreeg Sliedrecht toch loon naar werken, want uit een super-scrimmage, waarbij de bal tot vijf keer toe in een kluwen van spelers werd geschoten, bracht aanvoerder Gavir Breidel het verlossende tikje (1-1) en mocht Sliedrecht de handen dicht nijpen dat het niet meer averij had opgelopen in deze thuiswedstrijd. Coach Denis v.d. Steen analyseerde achteraf: “Een zwaar bevochten punt in een wedstrijd waarbij we aan de bal voetballend te weinig hebben gebracht. We hebben nauwelijks de voorhoede op een goede manier kunnen bereiken en aanvallend niet goed gepresteerd. Ook de as van ons elftal is niet dwingend genoeg geweest tegen deze slimme tegenstander”

Zaterdag 13 oktober reist Sliedrecht naar Zwijndrecht om aan te treden tegen V.V.G.Z. , aanvang 15.00 uur

Opstelling: Donatz – Boom – Breidel – van Stokkom – van ’t Hoog – Simonis – Verhoef (71.v.Laarhoven) – C.v.d.Waal (71.v.d. Wetering)– Tokul – Stuy v.d.Herik (28.Muilwijk) – v.Harlingen