Sliedrecht niet scherp genoeg en verliest in slotfase

Heerjansdam

18 mei 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Driekwart van de wedstrijd de controle hebben over de wedstrijd, niet scherp genoeg spelen en in de slotfase het deksel op de neus krijgen. Dat was het resultaat zaterdag 18 mei voor Sliedrecht in de uitwedstrijd tegen Heerjansdam na de 2-1 nederlaag.

De gehele eerste helft domineerde Sliedrecht en schiep zichzelf voldoende kansen/mogelijkheden om op voorsprong te komen, maar de zuiverheid ontbrak en het leek soms wel of Sliedrecht al met de gedachten bij de nacompetitie was. En Heerjansdam was voetballend niet bij machte om onder de druk uit te spelen en hanteerde veel lange ballen waarbij ook de zuiverheid ontbrak. Al met al een matige eerste helft die werd afgesloten met een 0-1 voorsprong voor Sliedrecht. Een afstandsschot van Marciano Simonis vanaf ca. 35 meter werd vlak voor de pauze verkeerd beoordeeld door keeper Sander Schreuder en zo ging Sliedrecht nog enigszins fortuinlijk met een voorsprong rusten.

Hard en zuiver binnengeschoten

Met Akram Chentouf voor Sjoerd v.d. Waal moest Sliedrecht direct na de hervatting een doelpunt incasseren, toen een trekbal door Paul Scheurwater  hard en zuiver werd binnengeschoten (1-1). Het antwoord van Sliedrecht kwam via diverse pogingen van o.s. Chris Boom die veelvuldig mee ten aanval trok. Toch liet Heerjansdam zich niet helemaal onbetuigd. Na een uur spelen moest keeper Donatz nog een uiterste krachtsinspanning leveren bij een onverwacht schot uit de tweede lijn.

Geloven in meer

Het spel werd er niet beter op en het laatste kwartier van de wedstrijd begon Heerjansdam nog te geloven in meer en dat kregen zij ook. Zo kreeg Jelmer Nugteren nog een prima kans vlak voor doel, maar zijn kopbal miste de juiste richting. Aan de andere kant verdwenen een drietal schoten van Simonis evenveel keren net over de lat. Uiteindelijk kwam toch de 2-1 toen invaller Louis Salacroup de diepte werd ingestuurd en Mathijs Donatz verschalkte (2-1). Ronald Ouwens had de score nog kunnen verhogen maar zijn kans werd door Donatz keurig gestopt.

Geen kaarten, geen blessures

Sliedrecht liet, vooral in de eerste helft, wel aardig combinatiespel zien, waartegen Heerjansdam geen verweer had, maar was niet bij machte om de trekker over te halen en leek zich fysiek te sparen voor de komende weken, want het devies is nu “geen kaarten en geen blessures” zodat op volle sterkte aan de nacompetitie begonnen kan worden.

A.s. zaterdag speelt Sliedrecht thuis tegen V.V.G.Z. de laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2018/19, aanvang 14:30 uur.

Opstelling: Donatz – Boom – Breidel(82. Korporaal)  – v.Stokkom – v.’t Hoog – C.v.d.Waal – Muilwijk (65. V.Laarhoven) – Simonis – Tokul – S.v.d.Waal (46. Chentouf) – v.Harlingen