Sliedrecht in slotfase naar volle winst tegen L.R.C.

LRC 1

20 oktober 2018 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Door een late treffer heeft Sliedrecht in de uitwedstrijd tegen L.R.C. een gelukkige maar verdiende overwinning behaald. Gelukkig, omdat het doelpunt in de allerlaatste speelminuut viel, maar verdiend omdat Sliedrecht niet alleen de bovenliggende partij was, maar aan de bal aanzienlijk beter voetbal liet zien dan de tegenstander.

Heft in handen

L.R.C. (9e plaats) startte vol energie maar kon niet voorkomen dat Sliedrecht snel het heft in handen nam en de gastheren terugdrukte op eigen helft. Het eerste gevaarlijke moment kwam na 10 minuten toen een voorzet van Roy van ’t Hoog door Dennis Verhoef op de lat werd gekopt. Behalve een poging van Bas van Stokkom die uit een corner over kopte, deden zich nauwelijks kansen voor en beperkte L.R.C. zich tot pogingen om via snelle omschakeling het soepel combinerende Sliedrecht van het lijf te houden. De eerste echte gevaarlijke aanval van L.R.C. kwam pas op slag van rust toen een scherpe pass voor langs het doel door iedereen werd gemist. Nog voor de 45 minuten vol waren, moest verdediger Bas van Stokkom zich helaas vanwege een blessure laten vervangen door Jeroen Muilwijk. Al met al een enigszins teleurstellende eerste helft die met 0-0 werd afgesloten.

Onzuiverheden

Na de pauze posteerde Chris Boom zich in het centrum en verhuisde Akram Chentouf naar de rechtsback positie. Direct kreeg Sliedrecht een uitgelezen kans om te scoren, maar Luciano van Harlingen werd zodanig gehinderd dat zijn kopbal net naast de paal verdween. Sliedrecht was het dichtst bij een doelpunt toen na 10 minuten keeper Thijs Janssen een snoeiharde kopbal van zijn eigen verdediger onschadelijk moest maken. Ook een vliegend schot van Marciano Simonis had meer verdiend, maar de juiste richting ontbrak. Zo langzamerhand slopen er wat onzuiverheden in het spel van Sliedrecht en de tomeloze inzet van L.R.C. bracht de blauw-witte verdediging enkele keren in verlegenheid, maar de thuisclub miste de balvaardigheid om dit af te straffen.

Allerlaatste minuut

De laatste 20 minuten verving Danny van Laarhoven op rechts Luciano van Harlingen. Dit bracht wat meer snelheid bij de Sliedrecht-aanvallen, maar de laatste fase gaf een soms te gehaast aanvallend Sliedrecht, met een chaotisch verdedigend L.R.C. te zien, waarbij aan beide kanten een doelpunt zou kunnen vallen. In de allerlaatste speelminuut kwam Danny van Laarhoven met een goede passeeractie voorbij zijn tegenstander en zijn voorzet werd door de Sliedrecht aanvallers op waarde geschat. De doorgespeelde bal werd feilloos door Hakan Tokul ingeschoten (0-1). Een gelukkige maar dik verdiende driepunter voor de equipe van trainer/coach Dennis v.d. Steen die zijn team ziet opschuiven naar de 2e plaats op de ranglijst, met 1 punt achterstand op SVL. A.s. zaterdag 27 oktober ontvangt Sliedrecht thuis op de Lockhorst het Gorkumse G.J.S., aanvang 14.30 uur

Opstelling: Donatz – Boon – Breidel – v.Stokkom (44.Muilwijk) - van ‘t Hoog – Chentouf – v.d. Waal – Simonis – v.Harlingen (70.v.Laarhoven) – Verhoef - Tokul