Sliedrecht bijna moeiteloos langs L.R.C.

LRC 1

1e klasse C

9 maart 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Na een bewogen week vol emoties, vanwege het plotseling overlijden van clubicoon Wim van Mourik, was de grote vraag hoe de ploeg hierop zou reageren. Veel spelers hadden toch een mentale tik gekregen en de gebruikelijke donderdagavond training was komen te vervallen. Het resultaat bleek alles mee te vallen, want L.R.C. werd met een 5-0 nederlaag huiswaarts gestuurd.

Strafschop

Het eerste kwartier van de wedstrijd was L.R.C. zeker niet de onderliggende partij want al in de eerste minuut schoot Arwin van Soest rakelings voorlangs. Ook Sliedrecht kreeg een reële mogelijkheid om te scoren maar Danny van Laarhoven had in scoringspositie te veel tijd nodig. Halverwege de eerste helft glipte Luciano van Harlingen langs zijn tegenstander (wat hij vooral in de tweede helft nog talloze keren deed) en werd aangetikt binnen de beruchte lijnen. De toegekende strafschop van de goed leidende scheidsrechter Maurick van Dijk werd feilloos door Marciano Simonis verzilverd (1-0).

Dieptepass vanaf eigen helft

Diezelfde Simonis had bij een aantal doelpogingen dat daarop volgde weinig geluk, evenals van Harlingen en spits Sjoerd v.d. Waal. Uiteindelijk was het Sjoerd v.d. Waal die de score wist op te voeren. In de laatste vijf minuten voor rust scoorde de routinier tweemaal. Eerst tikte hij de rebound binnen na een schot van Van Harlingen, dat half werd verwerkt door doelman Thijs Janssen (2-0). Luttele momenten later schatte hij een dieptepass vanaf eigen helft op de juiste waarde en wist, belaagd door een verdediger, keeper Janssen opnieuw te verschalken. Een verdiende 3-0 ruststand tegen L.R.C. dat alleen in de beginfase werkelijk tegenstand bood.

Snelle tegenaanval

Even leek L.R.C. de bakens te hebben verzet in het begin van de tweede helft. Een gemiste kans van Sliedrecht werd direct omgezet in een snelle tegenaanval, waarbij keeper Mathijs Donatz in eerste instantie de bal uit de rechterbenedenhoek ranselde en in de rebound opnieuw de schutter de baas was en zodoende voorkwam dat L.R.C. enigszins terug kon komen in de wedstrijd. Dit leek ook het moment waarop L.R.C. er niet meer in geloofdeDe verdediging van Sliedrecht, waar Chris Boom een prima partij speelde op de plaats van de geblesseerde Bas van Stokkom, kwam verder niet in de problemen. Met nog een half uur te spelen moest de scheidsrechter bij een fikse (onweers)bui de wedstrijd tijdelijk staken. Na 20 minuten moesten de spelers proberen hun ritme weer op te pikken en toen dit lukte, was weer het eerste wapenfeit voor L.R.C. Een hard diagonaal schot van Tom Maddison werd met een prima safe van keeper Donatzonschadelijk gemaakt.

Slotwoord

Daar bleef het bij voor wat betreft L.R.C. Het elftal leek uitgeblust en na wat gemiste kansen van Sliedrecht was het slotwoord voor Sjoerd v.d. Waal. In de laatste vijf minuten scoorde de routinier twee keer. Eerst kopte hij een voorzet in de bovenhoek (4-0) en een minuut later stond de verdediging van L.R.C. helemaal verkeerd en kon v.d. Waal zijn vierde en Sliedrechts vijfde doelpunt maken. “We hebben nog al eens moeite met scoren, dus ben ik nu blij dat we vrij gemakkelijk de doelpunten konden maken, maar het werd ons niet al te moeilijk gemaakt en we hebben vooral in het laatste kwart van de wedstrijd veel te veel kansen laten liggen. We hadden misschien wel de 10 goals kunnen halen”, aldus een tevreden trainer Dennis v.d. Steen. Zaterdag 16 maart a.s. speelt Sliedrecht weer een uitwedstrijd. In Dalem wordt om 15.00 uur afgetrapt tegen G.J.S.

Opstelling: Donatz – Korporaal (73.Muilwijk)  – Breidel (71.v.Stek) – Boom – van ‘t Hoog – Chentouf – C.v.d. Waal – Simonis – v.Laarhoven – S.v.d. Waal – v.Harlingen