Sliedrecht laat onnodig volle winst glippen

Almkerk 1

1e klasse C

22 september 2018 14:30

Van de redactie

Ondanks de goede voorbereidingsperiode heeft Sliedrecht in de eerste competitiewedstrijd, thuis tegen promovendus Almkerk, niet de volle winst behaald. Diep in blessuretijd wisten de gasten toch nog langszij te komen (1-1) en bleef Sliedrecht gedesillusioneerd achter.

Sliedrecht startte veelbelovend, want de nieuwe trainer/coach Dennis v.d. Steen had via de media al laten weten, dat hij een scherp spelend Almkerk verwachtte dus Sliedrecht moest deze tegenstander zeker niet onderschatten. En dat deed het in het eerste half uur ook niet, want met vlot en goed combinatiespel werd Almkerk tegen de eigen 16-meterlijn aan gedrukt en kon maar sporadisch uitbreken.

Sterke ondersteuning

Een prima actie van linkerverdediger Roy van ’t Hoog, die via de vleugel de aanval sterk ondersteunde, stelde Luciano van Harlingen na een kwartier spelen in de gelegenheid 1-0 binnen te koppen. Een vliegend schot van Sjoerd v.d. Waal ging rakelings over en keeper Maikel Korebrits moest daarna nog een paar keer in actie komen om verder onheil te voorkomen. Maar na een half uur spelen was de glans van het Sliedrechtse spel verdwenen en zakte het tempo. Met deze minimale voorsprong werd de rust gehaald.

Nauwelijks kansen

Alhoewel Almkerk voetbaltechnisch gezien de mindere was van Sliedrecht, compenseerde de gasten veel met hun duelkracht. Sliedrecht creëerde in de beginfase van de tweede helft nauwelijks kansen en trainer/coach v.d. Steen wisselde na ruim een uur Luciano van Harlingen en Sjoerd v.d. Waal voor Kenny Stuy v.d. Herik en Jeroen Muilwijk. Even leek Sliedrecht de draad weer op te pakken; een hard afstandsschot van Coen v.d. Waal werd prima gepareerd door keeper Korebrits en ook Stuy v.d. Herik was ongelukkig in een aantal doelpogingen. Sliedrecht bleef beter en sterker, maar acteerde zeker niet overtuigend.

Alles of niets offensief

Een alles-of-niets offensief van de gasten diep in blessuretijd leverde na een vrije trap nog een corner op die in 2e instantie werd ingekopt door Niels Nieuwesteeg (1-1) Sliedrecht weet dus inmiddels ook dat alleen goed voetbal niet voldoende is, overtuiging en duelkracht spelen ook een belangrijke rol en dat heeft Almkerk bewezen. Zaterdag 29 september speel Sliedrecht een uitwedstrijd in Woerden tegen Sportlust’46, aanvang 14.30 uur

Opstelling: Donatz – Boom = Breidel – van ’t Hoog – Chentouf – C.v.d. Waal – Sj.v.d. Waal (63.Muilwijk) – Simonis – Tokul – Verhoef – v.Harlingedn (63.Stuy v.d.Herik)