Sliedrecht kan zich voor laatste wedstrijd niet opladen

VVGZ 1

25 mei 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

De laatste competitiewedstrijd tegen V.V.G.Z. zou een opwarmer moeten zijn voor de komende nacompetitie om in de “flow” te komen die nodig is om daadwerkelijk kans te maken op promotie. Niets was minder waar, want na het goede voorbeeld van het 2e elftal dat kort daarvoor het unieke kampioenschap van de Res. Hoofdklasse had binnengehaald, presteerden de mannen van v.d. Steen en Becht zwaar ondermaats. Een teleurstellende 0-1 nederlaag was het resultaat na 90 minuten beuken op een muur van verdedigers.

Natuurlijk was het te verwachten dat V.V.G.Z. “de bus” voor de 16-meterlijn zou parkeren en zelf via snelle tegenstoten succes wilde boeken. Daarom werd al gauw het spelbeeld zichtbaar dat 90 minuten duurde nl. 75% balbezit voor Sliedrecht dat netjes en plichtsgetrouw de bal rondspeelde, maar onmachtig was om op het juiste moment de juiste pass te geven om tot scoren te komen.

Snelle tegenstoot

De eerste kans na een klein kwartier was voor Luciano van Harlingen die zijn volley ver over het doel zag gaan. Kort daarna zo’n snelle tegenstoot van V.V,G.Z., waarbij de Sliedrecht verdediging op één lijn stond en Ryan Korporaal op snelheid zijn meerdere moest erkennen in Oberson van der Spek (0-1). Vlak voor rust was van der Spek nogmaals de verdediging te slim af, maar dit maal trof zijn harde schot de lat.

Uit bovenhoek geranseld

Na de pauze kwam Jeroen Muilwijk voor Coen van der Waal. Het spelbeeld van voor de pauze herhaalde zich, maar de echte kans kwam opnieuw voor V.V.G.Z. toen een kopbal van spits Koen Kuipers uit de bovenhoek werd geranseld door keeper Donatz. Kreeg Sliedrecht dan geen kansen ?  Jawel, want een schot van Danny van Laarhoven ging rakelings naast de paal, een onverwachte omhaal van Sjoerd v.d. Waal had ook een beter lot verdiend en een hard afstandsschot van Marciano Simonis werd goed tot corner verwerkt door keeper Kloosterman.

Plichtmatig rondspelen

Verder dan deze pogingen kwam Sliedrecht niet. Het was niet goed genoeg, wel plichtmatig de bal rondspelen, maar geen voordeel halen uit het veelvuldig balbezit en met balbezit alleen kom je er niet. Sliedrecht zal echt moeten tonen dat het beter kan en heeft zich zeker niet in de gewenste “flow” gevoetbald om a.s. zaterdag in de eerste nacompetitiewedstrijd datgene te brengen wat nodig is om een nacompetitie te winnen, want dit seizoen is het geen nacompetitie-poule maar een knock-out systeem, dus één keer verliezen betekent direct einde verhaal.

Zaterdag 1 juni start die nacompetitie en wordt er thuis op de Lockhorst gespeeld tegen Honselersdijk, de ploeg die in klasse 1B een vervangende periodetitel heeft bemachtigd. Aanvang 14:30 uur.

Opstelling: Donatz – Korporaal (62. Van Stek) – Breidel – v.Stokkom – van ’t Hoog – Chentouf – C.v.d.Waal (46.Muilwijk) – Simonis – v.Laarhoven – S.v.d.Waal – v.Harlingen (71. Verhoef