Sliedrecht slaat belangrijke slag tegen concurrent Sportlust ‘46

Sportlust '46

1e klasse C

29 september 2018 14:30

Sliedrecht heeft zaterdag j.l. de met enige spanning tegemoet geziene krachtmeting met concurrent Sportlust’46 met 1-2 gewonnen en is daardoor opgeklommen naar een gedeelde tweede plaats op de ranglijst van de eerste klasse C.

Sportlust’46, met twee hoge klasseringen (3e en 4e) in de vorige seizoenen op eerste klasse niveau door menigeen getipt als titelkandidaat, was in de eerste helft van de wedstrijd de bovenliggende partij. Al in de 9e minuut kwam het op voorsprong door een knappe individuele actie van linkerspits Patrick L.M. da Veiga (1-0), die in de eerste helft de verdediging van Sliedrecht, waarin Robby v.d. Wetering de geblesseerde Akram Chentouf zeer verdienstelijk verving, regelmatig voor problemen. Sliedrecht kon er in de eerste helft weinig tegenover stellen en kwam tot geen enkele kans.

Na de hervatting tapte Sliedrecht uit een ander vaatje : er was meer beleving, meer strijd en er werden meer persoonlijke duels gewonnen. Dit resulteerde na 52 minuten in een soepel lopende aanval, waar Hakan Tokul een perfecte voorzet gaf die door Luciano van Harlingen werd doorgekopt en door aanvoerder Sjoerd van der Waal werd afgerond (1-1). Ook in het vervolg hield Sliedrecht de gastheren van sportpark Cromwijck onder druk, Sjoerd van der Waal en Dennis Verhoef kregen daarbij kansen. In de 78e minuut toucheerde een verdediger van Sportlust’46 bij een duel met Dennis Verhoef de bal met de hand, de toegekende strafschop werd door Marciano Simonis benut : 1-2. Sportlust’46 zette in de slotfase nog aan voor een tegenoffensief maar tot kansen kwam dit niet.

Sliedrecht kon hierdoor na afloop voor het eerst een vast ritueel in de middencirkel introduceren : in een kring werd door alle selectiespelers de yell geslaakt : “ Shirtjes uit  ….. en zwaaien ! “, met voldoening gadegeslagen door trainer Dennis v.d. Steen :

“ Het resultaat staat voorop en is altijd heilig, de voldoening is daarom groot, maar de realiteit gebiedt te zeggen, dat wij er voor de rust weinig van bakten, er was geen strijd, geen beleving, we kwamen tot geen enkele uitgespeelde kans. In de tweede helft ging het gelukkig beter, we streden voor elke meter tegen een goede tegenstander met veel individuele klasse. Wij kregen meer grip op de wedstrijd en konden dat in de score uitdrukken. We hebben Sportlust’46 afgetroefd op strijd, dat is misschien wel de grootste winst uit deze wedstrijd “.

Zaterdag 6 oktober a.s. speelt Sliedrecht op sportpark De Lockhorst tegen Heerjansdam, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Sliedrecht : Mathijs Donatz ; Robby v.d. Wetering (78’ Tim van Stek, 83’ Jeroen Muilwijk), Gavir Breidel, Chris Boom, Roy van’t Hoog ; Coen v.d. Waal, Sjoerd v.d. Waal, Marciano Simonis ; Hakan Tokul (88’ Kenny Stuy v.d. Herik), Dennis Verhoef, Luciano van Harlingen.