Sliedrecht zet zegereeks voort

1e klasse C

1 december 2018 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Voor de  negende keer blijft de ploeg van Dennis van der Steen ongeslagen in deze competitie en pakt voor de zevende keer op rij de volle winst.  Zaterdag 1 december werd met 3-2 van Oranje Wit gewonnen en blijft Sliedrecht de ranglijst aanvoeren.

“Het is een hechte, homogene ploeg en ze zijn mentaal ijzersterk. Na de 3-1 ruststand hebben we het niet direct afgemaakt, maar ook toen de 3-2 viel, bleef de ploeg rustig” analyseerde de coach. De gasten uit Dordrecht hadden de laatste wedstrijden goed gepresteerd en klimmen gestaag op de ranglijst en begonnen met open vizier aan de wedstrijd tegen de koploper.

Te laconiek verdedigd

De eerste kans was toch voor Sliedrecht toen Danny van Laarhoven op snelheid werd weggestuurd door Hakan Tokul. Het schot van de rappe rechterspits werd goed gepareerd door doelman Harmans. Na krap 10 minuten werd een slimme dieptepass van oud-Sliedrechtspeler Mike Langerak op links goed verlengd en afgemaakt door Damien Muller (0-1). “Een opéénstapeling van foutjes en te laconiek verdedigen” volgens de Sliedrechtse oefenmeester. Vanaf dat moment pakte Sliedrecht de wedstrijd echt goed op en domineerde op alle fronten. Dit uitte zich in 3 doelpunten in goed 20 minuten.

Op karakter

De ver opgedrongen Chris Boom werd onreglementair opgevangen in het 16-metergebied door doelman Harmans en de jonge, maar goed leidende scheidsrechter Roy Labeur kon weinig anders doen dan een strafschop toekennen, die dankbaar werd benut door Marciano Simonis (1-1). Na een half uur stond Coen v.d. Waal aan de basis van de 2e Sliedrechtse treffer, toen hij op karakter een duel won waardoor Dennis Verhoef alleen op het Dordtse doel kon afgaan en onberispelijk 2-1 scoorde. Een prima combinatie tussen Akram Chentouf en Dennis Verhoef krap 3 minuten later werd opnieuw door Verhoef afgerond (3-1).

Potje goed uitgespeeld

Na de pauze verzuimde Sliedrecht door te drukken en de wedstrijd definitief te beslissen, maar de paar goede kansen die men kreeg werden niet op de juiste waarde geschat. Hierdoor bleef Oranje Wit in de wedstrijd en toen halverwege de 2e helft de bal via de voet van Coen v.d. Waal in het eigen doel belandde (3-2) bleef er nog hoop voor Oranje Wit. “Bij die tweede tegengoal stonden we in de verdediging niet goed en had Coen de pech dat hij met zijn gezicht naar het doel gericht stond. Oranje Wit ging toen soms de grenzen opzoeken” wist Dennis v.d. Steen te melden, “maar we hebben het potje goed uitgespeeld”.  Sliedrecht kreeg nog wat mooie kansen om de score op te voeren, o.a. een gepareerd schot van Roy van ’t Hoog, dat in de rebound door Marciano Simonis rakelings naast werd geschoten. Ook de riante mogelijkheid van Hakan Tokul in blessuretijd had de score nog kunnen opvoeren, maar het bleef bij een krappe, maar verdiende overwinning en blijft Sliedrecht koploper met 4 punten voorsprong op Sportlust ’46.

A.s. zaterdag speelt Sliedrecht een heel belangrijke uitwedstrijd in en tegen runner-up Nieuw-Lekkerland. Aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Donatz – van ’t Hoog – Breidel – v.Stokkom- Boom (79.S.v.d.Waal) – Chentouf – C.v.d.Waal – Simonis – v.Laarhoven (66.v.Harlingen) – Verhoef (83.Muilwijk) - Tokul