Sliedrecht na rust ruim langs D.C.V.

DCV 1

18 augustus 2018 15:00

Verslag: Wim van Mourik
KRIMPEN A/D IJSSEL - Sliedrecht ligt goed op koers richting de serieuze fase van het seizoen, met de poulefase van het districts bekertoernooi en de start van de competitie op zaterdag 22 september a.s. met de thuiswedstrijd tegen Almkerk.

De selectie van trainer Dennis v.d. Steen won ook het tweede oefenduel : op het kunstgrasveld van sportpark Waalplantsoen werd met 1-4 gewonnen van zaterdag tweede klasser D.C.V., getraind door Ronald Klinkenberg.

Nadat de thuisclub na een half uur de score opende (1-0) wist Sliedrecht na een vlotte combinatie tussen Hakan Tokul, Sjoerd v.d. Waal en afronder Dennis Verhoef kort daarna gelijk te maken (1-1). Na rust deed Sliedrecht er nog een schepje bovenop en wist het de suprematie in de wedstrijd verder te benadrukken door doelpunten van Luciano van Harlingen, Jeroen Muilwijk en Danny van Laarhoven.

Alle spelers uit de selectie (met uitzondering van Gavir Breidel) kregen speeltijd.

Trainer-coach Dennis v.d. Steen is tevreden over de gang van zaken tot dusver. “ Ook al zijn het “nog maar” oefenpotjes, de 100% instelling moet altijd zijn, dat je iedere wedstrijd wilt winnen. Na een iets minder eerste half uur groeiden we in de wedstrijd, doordat we beter “hoog druk” gingen zetten. Dit leidde na de rust tot een aantal fraaie doelpunten. Als je vroeg druk weet te zetten op je tegenstander is de weg naar het doel simpelweg veel korter en dat werd in de tweede helft beter uitgevoerd “.

De 41-jarige, in Houten woonachtige keuzeheer van Sliedrecht, kijkt uit naar de komende tegenstander, zaterdag tweede klasser Valleivogels uit Scherpenzeel, waar hij tot aan deze zomer vier seizoenen werkzaam is geweest. “ Een ideale tegenstander in het rijtje van onze voorbereiding, die een beetje qua speelstijl met Almkerk te vergelijken is. Ik ken ze natuurlijk goed, omdat ik er gewerkt heb, en het is heel erg leuk om weer even op sportpark De Bree terug te zijn. Daarnaast hopen wij nog een extra tegenstander toe te voegen aan onze oefenreeks. Er zijn contacten gelegd met derde divisie club A.S.W.H. uit Hendrik Ido Ambacht. Ik wil ons n.l. ook graag in actie zien tegen een team, waar wij echt op onze tenen moeten lopen en die ons ook pijn kan doen : ook dat past in een goede voorbereiding …. “

De wedstrijd Valleivogels-Sliedrecht is het sluitstuk van de spectaculaire Open Dag in Scherpenzeel, en begint om 15.00 uur.

Opstelling Sliedrecht : Mathijs Donatz (46’ Rick Schouten) ; Chris Boom, Tim van Stek (46’ Michael Bommeleyn), Bas van Stokkum, Roy van ’t Hoog (70’ Jordan de Paus) ; Coen v.d. Waal (46’ Marciano Simonis), Sjoerd v.d. Waal (46’ Jeroen Muilwijk), Akram Chentouf ; Hakan Tokul (46’ Kenny Stuij v.d. Herik), Dennis Verhoef (46’ Danny van Laarhoven) en Luciano van Harlingen (70’ Jort de Bruijn).