Sliedrecht blijft ongeslagen in voorbereiding

Valleivogels 1

25 augustus 2018 15:00

Verslag: Wim van mourik.
SCHERPENZEEL - Ook de derde oefenwedstrijd ter voorbereiding op het komend seizoen heeft Sliedrecht omgezet in een overwinning.  In Scherpenzeel werd met 1-3 gewonnen van zaterdag tweede klasser Valleivogels, dat de voorbije drie seizoenen werd getraind door Dennis v.d. Steen, de huidige trainer van Sliedrecht.

Op sportpark De Bree-West ging Sliedrecht voortvarend van start : nog voordat er één minuut was gespeeld stond de 0-1 al op het elektronisch scorebord. Dennis Verhoef omzeilde handig de buitenspelval, omspeelde de doelman van de gastheren en schoot eenvoudig binnen : 0-1. Het dramatisch op-één-lijn verdedigen van Valleivogels leidde nog geen 4 minuten later tot een nieuwe mokerslag : opnieuw profiteerde Dennis Verhoef van de ruimte die hem werd geboden : 0-2.

Sliedrecht domineerde op het kunstgras van sportpark De Bree-West en creëerde tal van kansen. Kansen voor Roy van’t Hoog en Danny van Laarhoven bleven onbenut, maar een prima steekpass van Dennis Verhoef in de 28e minuut bracht aanvoerder Sjoerd van der Waal vrij voor de keeper : 0-3.

Valleivogels kreeg tot aan de rust geen vat op het soepel combinerende Sliedrecht, dat in Scherpenzeel niet kon beschikken over Hakan Tokul en Michael Bommeleyn.

Na rust tapte Valleivogels uit een heel ander vaatje : het bracht tal van wisselspelers in en was scherper in de duels. Dit leidde in de 48e minuut tot de enige tegentreffer, toen vanuit een onoverzichtelijke situatie Mathijs Donatz kansloos was op een schot van binnen het 16 m. gebied : 1-3. Valleivogels ging op zoek naar meer, maar stuitte op de solide defensie van Sliedrecht.

De mannen van trainer van der Steen kunnen terugzien op een goede prestatie, met name in de eerste 45 minuten van het duel. Dinsdag 28 augustus a.s. staat de oefenwedstrijd tegen zondagtweedeklasser Madese Boys op de agenda, aanvang 20.00 uur.

Opstelling Sliedrecht : Mathijs Donatz ; Chris Boom, Gavir Breidel (60’ Tim van Stek) Bas van Stokkom, Roy van’t Hoog ; Coen van der Waal (60’ Jeroen Muilwijk) Sjoerd van der Waal (60’ Akram Chentouf), Marciano Simonis ; Danny van Laarhoven, Dennis Verhoef en Luciano van Harlingen.

Hakan Tokul was vanwege privé omstandigheden niet beschikbaar.