Sliedrecht wint eerste oefenwedstrijd

RVVH 1

11 augustus 2018 14:30

Verslag: Wim van Mourik.
Aan het einde van de tweede trainingsweek van het nieuwe voetbalseizoen 2018-2019 heeft Sliedrecht met succes de eerste oefenwedstrijd afgewerkt. Tegen eerste klasser R.V.V.H. uit Ridderkerk werd met 1-0 gewonnen, de nieuwe trainer-coach Dennis v.d. Steen gaf het overgrote deel van zijn selectie de eerste speeltijd.

In het sportieve duel waren beide teams redelijk aan elkaar gewaagd, R.V.V.H. had weliswaar een licht veldoverwicht maar ontbeerde de nodige stootkracht in de aanval en liet een aantal kansen onbenut. Sliedrecht, dat met 1 ½ week voorbereiding in de benen een achterstand had t.o.v. de voormalige hoofdklasser uit Ridderkerk, speelde nog enigszins onwennig maar bleef goed overeind.

Trainer Dennis v.d. Steen kon over het overgrote deel van zijn selectie beschikken, Roy van’t Hoog, Michael Bommeleijn en nieuwkomer Akram Chentouf ontbraken nog op het appèl.

Duidelijk werd wel, dat Sliedrecht er in de breedte zeker op vooruit is gegaan. Met de komst van Chris Boom (ex Stedoco) en de terugkeer van Tim van Stek (ex Nieuw Lekkerland) heeft het in defensief opzicht meer mogelijkheden. Ook middenvelder Marciano Simonis (Capelle) en aanvallers Akram Chentouf (LRC) Kenny Stuy v.d. Herik (Sliedrecht 2) en Hakan Tokul (ex Stedoco, ex Sliedrecht) geven het team belangrijke nieuwe impulsen. Met de jeugdige doelman Luuk van Eck (jeugd NAC) heeft Sliedrecht tevens een talentvolle extra sluitpost binnen gehaald.

Het duel tegen R.V.V.H. werd in de 43e minuut beslist, toen aanvoerder Sjoerd v.d. Waal handig de buitenspelval omzeilde en van dichtbij gedecideerd afrondde : 1-0.

Zaterdag 18 augustus a.s. oefent Sliedrecht tegen zaterdag tweede klasser D.C.V. uit Krimpen a/d Ijssel. Het duel op sportpark Waalplantsoen te Krimpen a/d IJssel begint om 14.30 uur.

Opstelling Sliedrecht : Mathijs Donatz ; Chris Boom, Gavir Breidel, Bas van Stokkom, Tim van Stek ; Marciano Simonis, Sjoerd v.d Waal, Coen v.d. Waal ; Danny van Laarhoven (46’ Jeroen Muilwijk), Kenny Stuij v.d. Herik (46’ Dennis Verhoef), Hakan Tokul (46’ Luciano van Harlingen). Ook de jeugdspelers Jordan de Paus en Jort de Bruin kregen na rust speelminuten. Rick Schouten was als reserve doelman beschikbaar.