Sliedrecht bruut uit bekertoernooi geknikkerd

Goes (zon)

3 april 2018 20:00

bron: Sliedrecht24 – verslag Joop Hartog
De zondag hoofdklasser G.O.E.S. (Gezamenlijk Opwaarts, Eendrachtig Sterk uit Goes – Red.) heeft dinsdagavond 3 april op brute wijze een eind gemaakt aan de beker euforie van Sliedrecht. Met een overduidelijk 1-7 overwinning gaan de Zeeuwen verder naar de halve finale van het districts bekertoernooi
.

De ploeg van trainer Rogier Veenstra heeft waarschijnlijk van competitiegenoot Halsteren gezien hoe je het niet moet doen, want enige weken geleden was Sliedrecht met ruime cijfers de meerdere van Halsteren. Goes deed het deze avond duidelijk anders.

Zuiverheid ontbrak

Vanaf het begin werd duidelijk dat GOES snel zaken wilde doen. Met goed combinatiespel en veel lopende spelers werd getracht de verdediging van Sliedrecht, zonder Bas van Stokkkom die niet door de warming-up heen kwam, te ontrafelen. Aanvankelijk lukte dat aardig, maar na een kwartier sneed spits Daniel Wessel door de laatste linie en liet Donatz kansloos (0-1). Sliedrecht probeerde te antwoorden en kreeg enkele mogelijkheden, maar de zuiverheid ontbrak. Op een kwart wedstrijd nam Jan-Paul van Hecke een voorzet ineens op de pantoffel en tekende voor 0-2.

Slim hakje

In het tweede deel van de eerste helft leek Sliedrecht rijp voor een grote afgang. Mede dank zij enkele fraaie reddingen van keeper Mathijs Donatz bleef de score beperkt tot 0-4 door treffers van Ray Kroon en een slim hakje van Erwin Franse. Sjoerd v.d. Waal zorgde met een diagonaal schot voor de tegentreffer, zodat met 1-4 werd gepauzeerd.

Goed keeperswerk

Met 2 verse spelers (Adelino en Kelifa kwamen voor Bommeleyn en van Laarhoven) probeerde Sliedrecht nog de schade te repareren. Maar de gasten uit Goes waren op alle fronten beter. Meer beweging in de ploeg en snellere en betere combinaties dwongen Sliedrecht om alle zeilen bij te zetten. Dank zij goed keeperswerk van Donatz bleef de schade in de tweede helft beperkt tot nog 3 doelpunten. Tien minuten na de hervatting scoorde opnieuw Ray Kroon 1-5, zorgde Tim de Winter in de 70e minuut voor 1-6 en bepaalde Daniel Wissel kort voor tijd met zijn 2e doelpunt de eindstand op 1-7.

Niets af te dingen

Een forse nederlaag, waarop niets af te dingen was. Hoofdklasser GOES was op alle fronten beter en duidelijk twee maten te groot voor Sliedrecht, dat in de verdediging Bas van Stokkom node miste. Het team kan zich nu verder concentreren op de competitie, waarvoor a.s. zaterdag 7 april in en tegen Bennekom moet worden aangetreden. Aanvang van de wedstrijd 15.00 uur.

Basisopstelling: Donatz – Chirill – Breidel – Bommeleyn (46.Adelino) – van ’t Hoog – Muilwijk (68. De Bruin) – Sj.v.d. Waal – Langerak – v.Laarhoven (46. Kelifa) – Verhoef – v.Harlingen