Sliedrecht wint oefenwedstrijd tegen Pelikaan

Pelikaan 1

8 februari 2018 20:00

door Joop Hartog, Sliedrecht24
SLIEDRECHT – Omdat Sliedrecht aanstaande zaterdag vanwege het carnaval geen competitiewedstrijd hoeft te spelen, werd donderdagavond 8 februari 2018 geoefend tegen tweede klasser Pelikaan uit Zwijndrecht. In een thuiswedstrijd op de eigen Lockhorst werd met 2-0 gewonnen, een uitslag die uiteindelijk ondanks het veldoverwicht maar moeizaam tot stand kwam.

Zonder een aantal vaste basisspelers had Sliedrecht moeite om aanvallend de juiste eindpass te geven. Tot het vijandelijk strafschopgebied ging het aardig, maar de creativiteit om een aanval af te maken ontbrak, hoofdzakelijk omdat de vaste opstelling door elkaar was gehusseld en zodoende ingeslepen patronen niet goed werden uitgevoerd. Een 0-0 ruststand was dan ook het logische gevolg van een matige eerste helft.

Geen vast aanspeelpunt
Na de pauze veranderde hier weinig aan. De vaste spitsspeler Dennis Verhoef werd node gemist; hierdoor was er geen vast aanspeelpunt. Halverwege de tweede helft rondde Danny van Laarhoven vanaf de linkervleugel een aanval wel goed af en brak de score open (1-0). Luttele momenten voor het eindsignaal gaf Ahmed Kelifa de stand een wat beter gezicht door de rebound uit een vrije trap doeltreffend af te ronden (2-0).

Oefenwedstrijd
Voordat de competitie wordt hervat op zaterdag 17 februari 2018 met een uitwedstrijd tegen Montfoort, oefent Sliedrecht nogmaals op dinsdag 13 februari 2018 in een uitwedstrijd tegen A.S.W.H.; aanvang 20.15 uur.