Sliedrecht ronde verder in bekertoernooi

JEKA (zon)

Groep 1 E

19 december 2017 20:00

BAVEL/SLIEDRECHT – Ook de derde ronde van het districtsbeker-toernooi is Sliedrecht goed doorgekomen. Dinsdagavond 19 december behaalde Sliedrecht in een troosteloze ambiance op veld 6 van de rkvv JEKA een 1-3 overwinning.

Orde op zaken

Sliedrecht trad aan, zoals gebruikelijk in bekerwedstrijden,  met een aantal spelers die de laatste tijd geen vaste basisplaats hebben. Bij de start moest Sliedrecht tegen de nog ongeslagen koploper in de 3e klasse B (zondag) direct alle zeilen bijzetten. De gastheren probeerden, net als GRC’14 afgelopen zaterdag, met een hoog baltempo en een enorme portie inzet Sliedrecht af te bluffen. Maar toen die eerste aanvalsgolven waren opgevangen, stelde Sjoerd v.d. Waal orde op zaken: binnen 5 minuten scoorde de aanvoerder 2 maal.

Krachtvoetbal

Er werd wat gas teruggenomen en JEKA legde het hoofd zeker nog niet in de schoot. Met opportunistisch krachtvoetbal bleef het Sliedrecht bezig houden. Een klein foutje van Gavir Breidel op het middenveld luidde na 20 minuten de aansluitingstreffer in. Alhoewel Sliedrecht de wedstrijd controleerde kon het in die fase niet verder uitlopen. Te veel lange ballen en bij vlagen niet zuiver genoeg spelen, zorgden er voor dat JEKA overeind kon blijven.

Derde treffer

Nog niet iedereen was uit de warme kantine op tijd terug bij het speelveld voor het begin van de tweede helft, toen Sjoerd v.d. Waal zijn derde treffer al liet aantekenen. Alhoewel de gastheren bleven proberen, was Sliedrecht in voetballend opzicht duidelijk de betere ploeg. De inzet van de Brabanders, die inmiddels ook weten wat verliezen is, bleef onveranderd goed, maar was niet genoeg om Sliedrecht in de problemen te brengen. Vlak voor tijd was Ahmed Kelifa nog dicht bij de vierde treffer, maar zijn schot spatte op de lat uiteen.

Dit was de laatste wedstrijd in het kalenderjaar 2017. Voorlopig staat de eerstvolgende wedstrijd op dinsdag 23 januari 2018 op het programma, wanneer Sliedrecht in de 4e ronde van het bekertoernooi uitkomt in een thuiswedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland.

Bron: Sliedrecht24