Sliedrecht weet weer wat winnen is

Rijsoord 1

11 november 2017 14:30

door Joop Hartog
SLIEDRECHT – Na enkele nederlagen op rij in de reguliere competitie, heeft Sliedrecht in het bekertoernooi zaterdag 11 november op het eigen sportpark De Lockhorst een keurige en verdiende 4-3 overwinning geboekt tegen hoofdklasser Rijsoord.

In deze bekerwedstrijd trok niet alleen Sliedrecht aan het langste eind, maar werd ook het publiek vermaakt met een aantrekkelijke pot voetbal met veel doelpunten tussen twee teams die beiden voor de winst gingen.

Riante mogelijkheid
Slechts weinig spelers hadden de bal beroerd, alvorens de 1-0 al op het scorebord stond. In de eerste minuut speelde het drietal Mike Langerak, Sjoerd v.d. Waal en Dennis Verhoef een keurige aanval uit, waarbij laatstgenoemde de bal voor het intikken had. In het kwartiertje dat daarop volgde kregen zowel Sjoerd v.d. Waal als Mike Langerak een riante mogelijkheid om de stand naar   3-0 te tillen, maar beiden faalden in de afwerking. Toen halverwege de eerste helft een diepe bal op rechts de vrijstaande Ibrahim El Koubai bereikte, was routinier Michael van Gool er als de kippen bij om de gelijkmaker binnen te koppen (1-1). Luttele minuten later was diezelfde Van Gool degene die kaatste op Zepp Jacobs die hard 1-2 binnenschoot. Op dat moment een onverdiende voorsprong voor de gasten, maar Dennis Verhoef wist nog voor de theepauze een boogballetje van Mike Langerak op waarde te schatten en slim af te ronden (2-2). Al met al een aantrekkelijke eerste helft met een goed spelend Sliedrecht.

Fraaie zweefduik
Ook in het begin van de tweede helft creëerde Sliedrecht een aantal kansen die eigenlijk niet gemist hadden mogen worden. Eerst  verscheen Sjoerd v.d. Waal alleen voor keeper Jordi Lingen, maar die pareerde zijn inzet bekwaam. Vervolgens knalde opnieuw Sjoerd v.d. Waal een voorzet van Roy van ’t Hoog tegen de onderkant van de lat. Op driekwart van de wedstrijd leek Rijsoord alsnog aan het langste eind te trekken toen opnieuw Ibrahim El Koubai hard diagonaal binnenschoot (2-3). Maar Sliedrecht veerde weer op en Luciano van Harlingen rondde een voorzet van invaller Jeroen Muilwijk met een fraaie zweefduik af (3-3). Nog was de koek niet op, want toen iedereen zich al verzoende met het nemen van strafschoppen besliste in de 87e minuut Jeroen Muilwijk de wedstrijd met een schitterend schot uit de 2e lijn (4-3).

Foutjes
Trainer Langerak was na afloop zeer content met de uitslag: “Dit resultaat ligt volledig in de lijn van onze ontwikkeling. We hebben enkele wedstrijden goed gespeeld, maar niet gewonnen. We voetballen wel goed, maar sommige foutjes moeten er nog uit”. Zaterdag 18 november 2017 speelt Sliedrecht een uitwedstrijd bij S.V.L. in Langbroek, aanvang 14.30 uur