Sliedrecht JO11-2 maakt het zichzelf onnodig moeilijk

Onder 11, JO11-2, 1e klasse 03

23 september 2017 8:30

Walter Kok

Een opkomende zon. Het veld vochtig van de dauw en dus lekker snel!!! Een mooier decor voor de start van de competitie konden we ons niet wensen. Vandaag begint de competitie met de wedstrijd van Sliedrecht JO11-2 tegen Drechtstreek JO11-2. De jongens (en de trainers) staan te popelen.

De eerste 10 minuten begint Sliedrecht nog weinig overtuigend aan de wedstrijd. Nerveus en slordig komt de bal maar niet weg bij het eigen doel. Met wat kleine kansjes van Drechtstreek, wordt het echter nog niet echt gevaarlijk. Na een minuut of 5 komen we eindelijk weg bij ons eigen doel en wordt het middenveld en de voorhoede wel bereikt. Sliedrecht creëert inmiddels zelf de eerste kansjes. Het begint nu meer en meer een wedstrijd te worden….. Het tegendoelpunt in de 9de minuut, een corner die in 1 keer in het doel belandt, komt dan ook letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen: 0-1.

Het team lijkt daarna wel ineens wakker. In de 11de minuut weet Ali, met een mooi schot, de bal in het net van de tegenstander te schieten: 1-1. Het staat weer gelijk.

In de 14e minuut zet Bram na een assist van Timo het team op voorsprong. Helaas voor korte duur. Levin krijgt de natte gladde bal uit een afstandsschot van links niet onder controle en tegen de verhouding in, is het weer gelijk: 2-2.

De volgende kans is voor Sliedrecht. Een hoog schot van afstand door Mitchel stuit net over het doel. In de 22e minuut is het wel raak en weet Timo de bal op het middenveld te onderscheppen en na een knappe solo Sliedrecht weer op voorsprong te zetten: 3-2. Maar ook nu laten we ons vlak voor rust verrassen door een van de spitsen van Drechtstreek en vertrekken we met 3-3 op het scorebord naar de kleedkamer.

Na de rust gaan we goed van start. Met goed opbouwend werk van Mick en David komen al snel de eerste kansen, maar worden nog niet direct benut. Uiteindelijk wordt een schietkans in de 32ste minuut verzilverd door Lars: 4-3. In de 43ste minuut zet Ali de score op 5-3. De marge van 2 doelpunten zorgt ervoor dat we iets te gretig allemaal naar voren willen. We zetten hiermee Drechtstreek weliswaar nog verder onder druk, wat diverse schot kansen oplevert o.a. voor Jesse en Mick, maar door de twee aanvallers van Drechtstreek, die constant (wel of niet veter strikkend) achter onze verdediging opduiken direct wordt afgestraft: 5-4.

Inmiddels wordt wel duidelijk dat een aantal jongens van Drechtstreek conditioneel niet meer mee kunnen en dringt Sliedrecht steeds meer aan. Uiteindelijk resulteert dit in 6-4 van de voet van Timo. Maar ook nu blijven we Drechtstreek onderschatten en geven we ze te veel ruimte in de counter. Kort voor tijd wordt de eindstand toch nog onnodig 6-5.

Uiteindelijk een mooie seizoensstart met de maximale 3 punten!! Maar nog wel met de nodige aandachtspunten voor volgende week tegen VVAC JO11-1.