Sliedrecht goed op koers in voorbereiding

Woudrichem 1

26 augustus 2017 13:30

Met tevredenheid kijkt men bij Sliedrecht terug op de gang van zaken tot dusver, halverwege de voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen. De selectie van trainer Michel Langerak eindigde de afgelopen week als derde op het Zilveren Crab Toernooi in Dordrecht, waar op dinsdag j.l. werd verloren (3-2) van zaterdag eerste klasser Brielle en op zaterdag ruim werd gewonnen (5-0) van tweede klasse debutant Woudrichem.

Trainer-coach Michel Langerak is tevreden, met name over de progressie die zijn team maakt tot dusver. “ Afgaande op de resultaten, verlies tegen XerxesDZB en Brielle, zou je teleurgesteld kunnen zijn, maar voor ons als technische staf kijken wij momenteel met name naar de vooruitgang, die de nieuwe spelers maken. Zij weten, vaak vanaf een lager niveau, toch goed aan te pikken aan datgene, wat straks op eerste klasse niveau wordt gevraagd. Ook in de wedstrijden die we hebben verloren, heb ik dingen gezien, waar we prima mee verder kunnen in de voorbereiding naar de start van de competitie op zaterdag 23 september a.s.,  uit in Veenendaal bij De Merino’s. “

Afgelopen zaterdag bleek Sliedrecht op het kunstgras van Oranje Wit veel te sterk voor het dappere Woudrichem, dat als kersverse promovendus straks in de tweede klasse F de strijd aan gaat binden met teams als Hardinxveld, Papendrecht, SVW, en Drechtstreek. Het team van trainer Leo Elands werd gedurende de gehele wedstrijd ver terug gedrongen op eigen helft door een gemotiveerd spelend Sliedrecht, dat met name in de tweede helft het grote krachtsverschil ook in de score wist uit te drukken. De 1-0 voorsprong bij rust (een benutte penalty van Sjoerd v.d. Waal) was een te magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen, een te laag tempo en te weinig druk op de bal was daar mede debet aan. Na rust was dit beter verzorgd en konden Danny van Laarhoven  en Sjoerd v.d. Waal (die nog drie treffers toegevoegde aan het totaal) de ruime marge verder gestalte geven. Sliedrecht doelman Mathijs Donatz, die nagenoeg niets te doen kreeg, kon zich in de slotfase alsnog onderscheiden door een strafschop te stoppen. Het toernooi werd gewonnen door Brielle : na een 1-1 eindstand in de finale tegen gastheer Oranje Wit nam het uiteindelijk de strafschoppen beter.

Komende zaterdag, 2 september a.s., gaat traditioneel het districts- bekertoernooi van start, waarbij Sliedrecht op eigen terrein zondag tweede klasser CVV Zwervers ontvangt. De wedstrijd op sportpark De Lockhorst begint om 17.00 uur. De daaropvolgende zaterdagen gaat Sliedrecht in hetzelfde bekertoernooi op bezoek bij eerste klasser Nieuw Lekkerland ( 9 september a.s.) en bij Hardinxveld (zaterdag 16 september).

Sliedrecht speelde tegen Woudrichem in de navolgende opstelling :
Mathijs Donatz ; Gavir Breidel (60’Bas van Stokkem) , Michael Bommeleijn, Lennard van Geel, Manucho Adelino ; Coen v.d. Waal (60’Roy van ’t Hoog), Mike Langerak, Sjoerd v.d. Waal ; Ahmed Kalifa (58’ Aron de Keijzer) , Danny van Laarhoven en Luciano van Harlingen (60’ Dennis Verhoef).

De selectie spelers Gino Chirill, doelman Rick Schouten en Jeroen Muilwijk speelden met het tweede elftal een oefenduel tegen Kethel-Spaland 2.