W.N.C. en Sliedrecht koesteren puntendeling in slotduel

WNC 1

Mannen, 1, 1e klasse C

26 mei 2018 14:30

Verslag: Wim van Mourik.
WAARDENBURG - Sliedrecht heeft het seizoen 2017-2018 afgesloten met een verdienstelijk 1-1 gelijkspel tegen W.N.C., dat hierdoor de derde periode binnen haalde en dus de nacompetitie gaat spelen. Voor Sliedrecht resteert een uiteindelijke zesde plaats in de eindrangschikking en, in vergelijking met voorgaande seizoenen, een redelijk vroege vakantie.

Zonder het geschorste verdedigingsduo Breidel en van Stokkom, zonder de geblesseerden Verhoef, Adelino en de niet geheel wedstrijdfitte Van Harlingen  moest Sliedrecht de te verwachten stormloop van de gastheren uit Waardenburg zien te weerstaan, echter de realiteit pakte anders uit.

Hoofdtrainer Cor Prein had gekozen voor een behoudend spelconcept, logisch omdat zijn team kon terugvallen op meerdere opties : naast een zuivere periodetitel was ook een vervangende periodetitel mogelijk.

Er ontwikkelde zich in de eerste helft een behoedzaam positiespel in een laag tempo, ingegeven door de hoge temperaturen op sportpark De Korte Woerden met slechts kleine kansjes over en weer.

Na rust drukte W.N.C. zijn opponent meer en meer terug op eigen helft, schoten van Jukic en Seqqal misten echter ruim doel. Balverlies in de 62e minuut op het Sliedrechtse middenveld stelde W.N.C. in de gelegenheid razendsnel om te schakelen : de assist van Seqqal bereikte de geheel vrijstaande Jeffrey Weidema, die 100% profiteerde van dit buitenkansje : 1-0. Voor W.N.C. leek de wedstrijd nu definitief gespeeld, Sliedrecht kreeg meer ruimte, hetgeen in de 82e minuut leidde tot de gelijkmaker van Danny van Laarhoven, die een assist van Sjoerd van der Waal resoluut binnen schoof : 1-1.

Er volgde nog tenen krommende laatste minuten, niet vanwege het hoge niveau maar vanwege het eindeloze heen-en-weer schuiven van de bal door de thuisclub. Scheidsrechter Frans Assink besloot dan ook zonder blessuretijd een einde te maken aan het duel, zodat W.N.C. het feestje van de derde periodetitel kon vieren en Sliedrecht een begin kon gaan maken van de zomervakantie.