Sliedrecht verliest op karakter van Woudenberg

Woudenberg 1

Mannen, 1, 1e klasse C

12 mei 2018 15:00

Bron: Sliedrecht24 – Verslag Joop Hartog

Het was duidelijk te zien dat het seizoen voor Sliedrecht op z’n eind loopt. In een wedstrijd zonder al te veel hoogtepunten verloor Sliedrecht zaterdag 12 mei in en tegen Woudenberg met 3-1, een club die voorlaatste stond in op de ranglijst en de punten goed kon gebruiken

Sliedrecht moest puzzelen met de opstelling, want zowel Dennis Verhoef, die afgelopen week geblesseerd raakte als de al langer geblesseerde Manucho Adelino, ontbraken in de basis van trainer Michel Langerak. Vanaf het beginsignaal was merkbaar dat Woudenberg streed voor één van de laatste kansen. Het spel wat de gastheren lieten zien was niet van hoog niveau, maar de inzet compenseerde veel. In het eerste kwart van de wedstrijd had Woudenberg dan ook een licht veldoverwicht zonder weliswaar kansen te creëren. De eerste grote kans kwam in de 20e minuut toen Luciano van Harlingen een voorzet afleverde die Coen v.d. Waal voor open doel over kopte.

Rechtstreeks in de korte hoek

Dit was het moment dat Sliedrecht de regie van de wedstrijd overnam en via enkele goede kansen het meeste recht op een voorsprong had. Eerst werd een goede actie van Danny van Laarhoven tot corner verwerkt door één van de verdedigers. Uit de hieruit gegeven corner kopte vervolgens Sjoerd v.d. Waal de bal over de lat. Halverwege de eerste helft verraste Sjoerd v.d. Waal vriend en vijand door een vrije trap, waarbij alles en iedereen een voorzet verwachtte, vanaf 25 meter rechtstreeks in de korte hoek (0-1). Woudenberg was hierdoor niet van slag en bleef strijdlustig de aanval zoeken. Een afstandsschot van de meegekomen verdediger Jesper Kranendonk zeilde over de lat en een gevaarlijke inzet van Mark de Graaf werd onschadelijk gemaakt door Mathijs Donatz.

Loon naar werken

De tweede helft liet Sliedrecht de tegenstander veel meer het spel maken. Aan inzet ontbrak het bij Woudenberg niet, maar kwalitatief schoot de ploeg te kort om Sliedrecht in gevaar te brengen. Toch kwam voor Woudenberg loon naar werken. Net zoals bij het doelpunt van v.d. Waal, schoot aanvoerder Dirk de Greef halverwege de tweede helft via een directe vrije trap zijn ploeg op gelijke hoogte (1-1). Direct daarna kroop Sliedrecht door het oog van de naald, toen uit een corner de bal van de lijn werd gekopt door de Sliedrechtse verdediging en luttele momenten later bracht de snelle vleugelspits Rick Staal via een vliegend schot in volle ren de stand op 2-1. Woudenberg deed er nog een schepje bovenop en toonde karakter door niet de deur op slot te gooien, maar op jacht te gaan naar meer.

Wedstrijd zonder ballen

Michael Bommeleyn kwam Gino Chirril aflossen en Ahmed Kelifa verving Jeroen Muilwijk. Maar ook deze omzetting in het team van Sliedrecht bracht niet de nodige lucht. Woudenberg bleef op zoek naar de derde goal en kreeg die ook. En kreeg die ook letterlijk, want Tom de Greef kreeg 7 minuten voor tijd veel te veel ruimte en kon gemakkelijk 3-1 scoren. In de voorlaatste minuut kreeg Bas van Stokkom nog een rode kaart vanwege een slaande beweging naar de tegenstander. Al met al geen beste beurt voor Sliedrecht, dat de hand geheel in eigen boezem kon steken. In voetbaltechnisch opzicht had Sliedrecht zeker moeten winnen, maar het was een  “wedstrijd zonder ballen”, waarbij je de tegenstander over je heen laat lopen. Zaterdag 19 mei a.s. speelt Sliedrecht de laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen G.R.C.’14, aanvang 14.30 uur

Opstelling: Donatz – Chyrill (75.Bommeleyn) – Breidel – v .Stokkom – van ’t Hoog – Langerak – C.v.d.Waal - Muilwijk (80. Kelifa) – v.Laarhoven – S.v.d.Waal – v.Harlingen