Sliedrecht wint opnieuw van L.R.C.

LRC 1

Mannen, 1, 1e klasse C

21 april 2018 14:30

W.H. Kuijntjes

Bron: Sliedrecht24 – verslag Joop Hartog

Binnen anderhalve week heeft Sliedrecht tweemaal het Leerdamse L.R.C. bestreden en tweemaal winst geboekt. Vorige week dinsdag 10 april werd de gestaakte wedstrijd in Leerdam uitgespeeld en met een 0-1 overwinning afgesloten. Zaterdag 21 april werd in Sliedrecht aangetreden tegen deze tegenstander en werd met 4-1 gewonnen.

Het eerste kwart van de wedstrijd ging gelijk op, waarbij nauwelijks kansen werden gecreëerd. De eerste serieuze bedreiging kwam na ruim 20 minuten toen Leerdammer Ali Yilmaz rakelings naast schoot. Vanaf dat moment besefte Sliedrecht dat het toch wat moest ondernemen en kreeg een licht veldoverwicht.

Randje-buitenspel

Eerst brak Dennis Verhoef op aangeven van Breidel door en werd binnen de 16-meterlijn aangetikt, maar de overigens goed leidende scheidsrechter Kuijntjes zag hier geen kwaad in. Een randje-buitenspel-doelpunt van wederom Verhoef werd afgekeurd, maar nog diezelfde minuut was Sjoerd v.d. Waal de aangever voor Verhoef die alsnog 1-0 scoorde. Nog voor de pauze had de Sliedrecht-spits zijn tweede doelpunt op de  schoen. Een slechte uittrap van keeper Thijs Janssen belandde in de voeten van de Sliedrecht die meteen uithaalde, maar zijn inzet op de lat zag belanden.

Verwarring in de defensie

L.R.C. moest iets gaan doen in de tweede helft. Met twee verse wisselspelers (Cetin en Kamp kwamen Papilaja en Heideman aflossen) werd getracht wat meer druk naar voren te zetten. En dit had effect, want het eerste kwartier was L.R.C. duidelijk de bovenliggende partij en ontstond er regelmatig verwarring in de Sliedrecht-defensie. Kort na elkaar kregen de gasten twee opgelegde kansen. Eerst verzuimde de doorgebroken Yilmaz alleen voor keeper Donatz te scoren, waarbij de doelman de bal nog net corner kon tikken. Een minuut later was Wesley Swets schuin voor het doel in scoringspositie, maar zijn uithaal was te wild en ging over het doel.

Prima doorzetten

Toch kwam na een uur spelen de gelijkmaker op het bord toen een voorzet vanaf de linkerflank gemakkelijk door Sedan Ozan werd ingekopt (1-1). Dit doelpunt zou de wedstrijd hebben doen kantelen, maar in dezelfde minuut sloeg Sliedrecht terug. Prima doorzetten van Jeroen Muilwijk, deze wedstrijd weer één van de beste Sliedrechters, die uit een moeilijke hoek 2-1 scoorde. Gino Chirill werd vervangen door Bommeleijn en Sliedrecht liet blijken meer te willen. Toen een kwartier voor het einde de LRC-verdediging te ver van het doel geposteerd stond, werd Dennis Verhoef diep gestuurd, omspeelde bekwaam doelman Janssen en scoorde 3-1. Twee minuten voor het eindsignaal kon Mike Langerak een pass Van Luciano van Harlingen op identieke wijze afronden en de eindstand op 4-1 bepalen.

Moeite met onszelf

“Een goeie overwinning, maar zeker geen goeie wedstrijd. Gelukkig heb ik wel een paar prima doelpunten gezien, maar we hadden vaak meer moeite met onszelf dan met onze tegenstander”, vond ook trainer Michel Langerak. A.s. zaterdag speelt Sliedrecht weer een thuiswedstrijd (inhaalprogramma). Tegenstander is dan D.T.S.’35 uit Ede; aanvang 14.30 uur

Opstelling: Donatz – Chirill (71. Bommeleijn) – Breidel – van ’t Hoog – Adelino – Langerak – Sj. v.d. Waal – Muilwijk – Kelifa (58. v.Laarhoven) – Verhoef – van Harlingen