Apathisch spelend Sliedrecht kansloos verloren

Mannen, 1, 1e klasse C

7 april 2018 15:00

Bron: Sliedrecht24 – Verslag: Joop Hartog

Binnen 13 minuten drie tegentreffers krijgen, vervolgens de rest van de wedstrijd zonder enige inspiratie uitspelen en geen of nauwelijks kansen creëren. Dat was het scenario dat zich zaterdagmiddag 7 april afspeelde in Bennekom, waar Sliedrecht moest aantreden tegen v.v. Bennekom dat één punt meer had met twee meer gespeelde wedstrijden. Uiteindelijk verloor Sliedrecht met 4-0.

De start leek goed te zijn van Sliedrecht, totdat tussen de 5e en 13e minuut de verdediging drie keer volledig in de fout ging en Sliedrecht even zoveel doelpunten moest incasseren. De reden was niet dat Bennekom briljante aanvallen liet zien, maar duidelijk grof mistasten in de Sliedrecht defensie.

Stond erbij en keek ernaar

Het eerste doelpunt viel volkomen onnodig, toen een hoge bal door rechterverdediger Michael Bommeleyn te zacht werd terug gekopt naar doelman Donatz. Bommeleyn’s tegenstander Jeffrey Rutgers profiteerde hier dankbaar van (1-0). Twee minuten later weer misverstanden in de verdediging, waarvan Lennart van de Peppel gemakkelijk gebruik maakte (2-0). Toen na 13 minuten weer via de rechterflank Rutgers vrij kon voorzetten en Marco Corba ongehinderd     3-0 kon scoren, was Bennekom een keer of vijf in de buurt van het Sliedrecht-doel geweest hetgeen drie doelpunten opleverde en Sliedrecht “stond-er-bij-en-keek-er-naar”.

Geen enkele optie

Tot overmaat van ramp moest halverwege de eerste helft doelman Mathijs Donatz met een, naar het zich laat aanzien, fikse enkelblessure het veld verlaten en werd vervangen door Basjan Munten. Het woord was nu aan Sliedrecht om te later zien dat het zo niet verder kon gaan. Maar Bennekom hoefde niet zo nodig meer en hield de linies goed gesloten, waardoor Sliedrecht niet of nauwelijks in de buurt van het 16-metergebied kwam, laat staan gevaarlijk kon worden. Luttele minuten voor de pauze moest ook de weer herstelde Bas van Stokkom evenals vorige week uitvallen met een liesblessure, zodat trainer Langerak geen enkele optie meer had om aanvallend nog te wisselen. Van Stokkom werd vervangen door Manucho Adelino.

Onherkenbaar

De tweede helft was een formaliteit. Sliedrecht toonde in geen enkel opzicht de echte wil om nog iets te forceren. Trainer Langerak verklaarde na afloop: “We zijn als makke lammetjes naar de slacht gegaan. Er zat geen enkele gedachte achter onze acties en hebben plat gezegd “geen ballen getoond; het hele team was onherkenbaar”, aldus een teleurgestelde Langerak. Op driekwart wedstrijd moest invaller keeper Basjan Munten nog een paar goede reddingen brengen om de schade niet verder op te laten lopen. In de allerlaatste minuut, toen Sliedrecht ver opgedrongen stond, moest hij wel de 4-0 incasseren van Tim van den Ham.

Een beschamende vertoning waaruit lering getrokken moet worden. Misschien a.s. dinsdagavond 10 april, wanneer Sliedrecht naar Leerdam op bezoek moet bij L.R.C. om de  resterende 45 minuten van de destijds gestaakte wedstrijd uit te spelen. De tussenstand was na 45 min. 0-0. Aanvang 19.30 uur

Opstelling: Donatz (24.Munten) – Bommeleyn (13.Chirril) – Breidel – van Stokkom (36.Adelino) – van ’t Hoog – Langerak – Sj.v.d.Waal – Muilwijk – Kelifa – Verhoef – v.Harlingen