Sliedrecht vrij gemakkelijk naar zege op S.V.L.

SVL 1

Mannen, 1, 1e klasse C

31 maart 2018 14:30

Bron: Sliedrecht24 – verslag Joop Hartog

Na drie uitwedstrijden met evenzoveel nederlagen, waarvan twee tegen hekkensluiters, heeft Sliedrecht zaterdag 31 maart op De Lockhorst weer een verdiende overwinning behaald. Tegen SVL uit Langbroek, dat nu als laatste gerangschikt stond, werd met 4-0 gewonnen. Een duidelijke uitslag die echter niet zonder slag of stoot tot stand kwam.

Sliedrecht, zonder de geblesseerde Coen v.d. Waal, maar weer met broer en aanvoerder Sjoerd v.d. Waal in de gelederen had de eerste helft tegenstander SVL aardig in de greep. De gasten, die vaak heel snel veel spelers achter de bal hadden, gaven de Sliedrechtse aanvallers maar weinig ruimte. Optisch was Sliedrecht zeker de betere ploeg, maar kon dit voorlopig niet in echte kansen omzetten. Veel aanvallen over de linkervleugel die verzandden, terwijl de spitsen Dennis Verhoef en Danny van Laarhoven nauwelijks bediend werden.

Uitblinker

Op een kwart van de wedstrijd plotseling een snelle en vloeiende aanval van Sliedrecht, die alles en iedereen verraste. Een dieptepass van v.d. Waal werd door de mee opgekomen Roy van ’t Hoog strak voorgetrokken, waar op de rand van het 16-metergebied de uitblinker van de middag Jeroen Muilwijk snoeihard binnenschoot (1-0). De wedstrijd was opengebroken en het publiek ging er eens goed voor zitten. Tot de theepauze bleef het echter bij deze kleine voorsprong, want Sliedrecht verzuimde om door te drukken. Tot overmaat van ramp viel centrale verdediger Bas van Stokkom nog uit met een liesblessure. Zijn vervanger Gino Chirill ging rechtsachter spelen en Michael Bommeleyn kwam in het centrum te staan.

Op een eiland

Het eerste kwartier van de tweede helft kwam Sliedrecht nauwelijks van het eigen doel af. De lichte druk die SVL uitoefende om toch wat aanvallender te gaan spelen, was voldoende voor Sliedrecht om steeds weer achteruit te gaan lopen, de bal eindeloos rond en terug te spelen, in plaats van het initiatief nemen en vooruit druk te zetten. De spitsen werden niet meer bereikt en stonden “op een eiland”. Toch kwam hier snel en onverwacht een einde aan. Na een uur spelen kreeg Sliedrecht net buiten het strafschopgebied een vrije trap, die door Luciano van Harlingen keurig werd binnen gekruld (2-0). Een onverwachte opsteker en de wedstijd kantelde compleet. Vanaf dat moment was Sliedrecht weer de bovenliggende partij. Trainer Michel Langerak beoordeelde de wedstrijd achteraf als “leuk”, maar niet echt goed. “Vorige week speelden we veel beter, maar nu was het minder. Dat eerste kwartiertje na rust was SVL wel wat sterker, maar er kwamen geen kansen uit voort. Verder ben ik tevreden over het resultaat en de manier waarop bijvoorbeeld Gino (Gino Chirill) inviel en zeker over het spel van de jonge Jeroen van Muilwijk. Hij was de man van de wedstrijd”.

Onderkant lat

In de 70e minuut pikte spits Dennis Verhoef, op randje buitenspel, nog zijn doelpunt mee door de uitlopende keeper Merkens te omspelen (3-0) en kort voor tijd werd een langlopende combinatie tussen veel Sliedrecht aanvallers uiteindelijk met een magnifieke bal onderkant lat door Sjoerd v.d. Waal binnengeschoten (4-0).

Opstelling: Donatz – Bommeleyn – Breidel – v.Stokkom (37. Chirill)- van ’t Hoog  – Langerak (75. De Bruin) – Sj. v.d. Waal – Muilwijk – v.Laarhoven (66. Kelifa) – Verhoef – v.Harlingen