Geen spectaculair voetbal, maar wel winst voor Sliedrecht

DTS '35 Ede 1

Mannen, 1, 1e klasse C

28 april 2018 14:30

Bron: Sliedrecht24 – verslag Joop Hartog
Een tamelijk matte wedstrijd tegen de nummer twee van de ranglijst D.T.S.’35, heeft Sliedrecht zaterdag in de slotfase naar zich toe getrokken en een 1-0 overwinning geboekt op het eigen sportpark De Lockhorst.

De eerste helft gaf weinig spannends te zien. Bij beide ploegen overheersten de defensies, waarbij de weer hersteld Bas van Stokkom samen met Gavir Breidel weer een vertrouwd centraal duo vormden. De eerste mogelijkheid (een echte kans was het zelfs nog niet) diende zich pas vijf minuten voor rust aan, toen een afgeslagen voorzet van afstand door Jeroen Muilwijk werd overgeschoten. Aan de andere kant had doelman Mathijs Donatz nog geen enkele moeilijke bal te verwerken gehad. Een 0-0 ruststand was dus het logische gevolg van deze vertoning.

Zaken goed op orde

Het publiek smachtte naar wat meer spektakel in de tweede omgang en dat kwam er ook, al was het vooralsnog van klein kaliber. Een prima, snelle aanval bracht al na vijf minuten aanvoerder Sjoerd v.d. Waal in scoringspositie. In plaats van door te stoten in het 16-metergebied, schoot hij te zwak in en kon doelman Robin Franken nog redden. Het middelste deel van de tweede helft probeerde DTS’35 wel door te drukken, maar defensief had Sliedrecht de zaken goed op orde en kwam er vooral van de linkerkant via verdediger Roy van ’t Hoog, die steeds beter ging spelen, steeds meer druk naar voren.

Ruim tien minuten voor het einde sloeg Sliedrecht toe. Gavir Breidel dribbelde de vrije ruimte in over de middenlijn en passte diep op Dennis Verhoef, die oog had voor de meegekomen Sjoerd v .d. Waal, die gemakkelijk 1-0 binnen kon tikken. Door wat warrige beslissingen van scheidsrechter Vink werden nog wat gele kaarten links en rechts uitgedeeld, maar Sliedrecht hield het hoofd koel en DTS’35 was niet bij machte om het Sliedrecht nog moeilijk te maken.

Een goede overwinning, zonder spectaculair voetbal. Wel werd opnieuw duidelijk dat het team met veel meer zelfvertrouwen acteert, wanneer het vaste centrale verdedigingsduo kan spelen. A.s. zaterdag 5 mei speelt Sliedrecht opnieuw een thuiswedstrijd, dan tegen het Utrechtse D.H.S.C.