Sliedrecht opnieuw onderuit tegen hekkensluiter

Delta Sports '95 FC 1

Mannen, 1, 1e klasse C

10 maart 2018 15:00

Bron: Sliedrecht24 – door Joop Hartog

Voor de tweede achtereenvolgende competitiewedstrijd is Sliedrecht tegen de hekkensluiter van de 1e klasse C op een nederlaag getrakteerd. Zaterdag 10 maart werd in Houten met 2-0 verloren van Deltasports 95, nadat twee weken geleden de toenmalige rode lantaarndrager GJS al aan het langste eind trok.

Behoudens de eerste tien minuten van de wedstrijd, toen Sliedrecht in hoog tempo over de tegenstander dreigde heen te walsen en zeker een drietal goede kansen kreeg om de score te openen, was het een matte wedstrijd waarin Sliedrecht wel een veldoverwicht had, maar bij gebrek aan creativiteit nauwelijks kansen kon creëren. In de eerste minuut al twee kansen, één voor de weer (deels) herstelde Dennis Verhoef, maar de hoek was te moeilijk om af te ronden. De tweede kans was voor de meegekomen Bas van Stokkom die zijn kopbal door keeper Mocking gestopt zag worden. Pogingen van opnieuw Verhoef en Mike Langerak (schot net naast) brachten niet het op dat moment dik verdiende doelpunt.

Buitenspelpositie

Wat meestal het geval is wanneer er moeilijk gescoord wordt, gebeurde ook nu. Een uitval over rechts, waarbij de (neutrale) grensrechter een overduidelijke buitenspelpositie miste, bracht Casper Verboon in de gelegenheid om 1-0 te scoren. Normaal gesproken geen man overboord, want Sliedrecht was tenslotte de zgn. bovenliggende partij en had tijd genoeg om de zaken recht te zetten. Maar niets was minder waar, want Sliedrecht kreeg steeds meer moeite om de tegenstander de wil op te leggen, terwijl de thuisclub steeds meer vertrouwen ging krijgen in eigen kunnen.

Kruising

Ook de start van de tweede helft zag er voor Sliedrecht weer aardig uit. Het team van trainer Langerak dicteerde het spel, alhoewel het flitsende van de eerste 10 minuten er af was. En er werd steeds meer rond- en teruggespeeld hetgeen de snelheid van het spel niet ten goede komt. En Deltasports vond het prima, het hield de versterkte verdediging goed gesloten en hield twee lastige spitsen voorin voor de lange ballen. Sliedrecht worstelde met zichzelf en ging gehaast en steeds onzuiverder spelen. Een paar halve kansen deden zich nog voor, maar het zat er wederom vandaag niet in. Even veerde de meegereisde supporters op toen Bommeleyn snoeihard de kruising trof uit een rebound van zijn eigen vrije trap. Ver in blessuretijd, toen alles wat Sliedrecht was naar het front was gestuurd, maakte Lennart Dubbeldam bij een uitval een einde aan alle zekerheid door 2-0 te scoren.

Onverklaarbaar

Weer een trieste nederlaag die eigenlijk onverklaarbaar is. Zou het toch onderschatting geweest zijn, tweemaal van de nummer laatst verliezen en in de beker tegen een hooggeplaatste hoofdklasser de sterren van de hemel spelen (2-5 winst tegen Halsteren – red.) Zaterdag 17 maart ontvangt Sliedrecht op de Lockhorst DTS uit Ede, de nummer twee van de ranglijst, misschien dat dit gegeven voldoende is om onderschatting uit te sluiten. Aanvang 14.30 uur

Opstelling: Donatz – van ’t Hoog – Breidel – v.Stokkom – Bommeleijn – C.v.d. Waal – van Harlingen – Langerak – Adelino (77. Kelifa) – Verhoef – v. Laarhoven (66. Muilwijk)