Uitgedunde selectie Sliedrecht strijdend ten onder

GJS 1

Mannen, 1, 1e klasse C

24 februari 2018 15:00

Bron: Sliedrecht24 – door Joop Hartog
Na weken ongeslagen te zijn gebleven in competitie-, beker- en vriendschappelijke wedstrijden, heeft Sliedrecht zaterdag 24 februari weer een nederlaag moeten incasseren. In Dalem/Gorinchem werd tegen hekkensluiter G.J.S. met 2-1 verloren.

Open strijd

Met een danig uitgedunde selectie (blessures Mike Langerak en Dennis Verhoef, schorsing Bas van Stokkom en Sjoerd v.d. Waal vakantie )  moest Sliedrecht na de remise tegen Montfoort en de puike partij in het bekertoernooi tegen Halsteren, ook laagvlieger G.J.S. proberen te bedwingen. De rood-witten uit Dalem presteren de laatste weken goed en zitten behoorlijk in de lift. En dat bleek ook wel, want de start van de wedstrijd was een open strijd tussen twee gelijkwaardige ploegen. Toch kwam de thuisclub op voorsprong toen na een kwartier een lange bal goed werd doorgekopt en Quincy Bartens de bal vanaf de vleugel met een mooie volley in de verre hoek deponeerde (1-0). Maar voor dat het gejuich verstomd was scoorde Luciano van Harlingen in dezelfde minuut de gelijkmaker (1-1) toen een wegspringende bal plots voor zijn voeten kwam.

Harde wind

Het restant van de eerste helft werd er qua voetbal niet beter op. Met de harde wind schuin over het veld was het vaak lastig om op een hard veld goed voetbal te laten zien. Dit werd nog versterkt door het feit dat scheidsrechter Van Dee uit Tiel vaak erg kort floot en de aanvallen herhaaldelijk werden afgebroken. In de slotminuut kreeg Ahmed Kelifa nog de mogelijkheid om voor rust op voorsprong te komen, maar zijn schot belandde op het lichaam van v.d. Waal. De gelijke ruststand was daarom een juiste afspiegeling van de krachtsverhouding.

Geen warm gevoel

De meegereisde Sliedrecht supporters gingen er eens goed voor zitten, maar kregen ook de tweede helft geen warm gevoel van het vertoonde spel, iets wat op deze bitterkoude zaterdagmiddag welkom zou zijn geweest. Het spel golfde heen en weer zonder echte kansen en de scheidsrechter bleef volharden in het doodfluiten van de wedstrijd. Trainer Michel Langerak wisselde halverwege Jeroen Muilwijk voor Jort de Bruin en even was er een opleving bij de Sliedrecht-aanhang toen uit een aanval over links Roy van ’t Hoog Danny van Laarhoven bediende, maar zijn schot werd goed gestopt door keeper de Haan.

Complete as ontbrak

Een klein kwartier voor tijd viel het doek voor Sliedrecht, toen invaller Louis Damen met al zijn ervaring Gino Chirril omzeilde en 2-1 binnenschoot. Sliedrecht gooide nog wel alles in de strijd om langszij te komen, maar het zat er vandaag echt niet in. Door het wegvallen van genoemde spelers ontbrak de complete as van het veld, en was elke linie kwetsbaar. Heel jammer, want hiermee doet Sliedrecht niet meer mee in de race om de periodetitel . Zaterdag 3 maart speelt Sliedrecht weer een thuiswedstrijd tegen het Utrechtse DHSC. Aanvang 14.30 uur

Opstelling: Donatz – van ’t Hoog – Breidel - Bommeleijn – Chirril – Muilwijk (67. De Bruin) – C.v.d. Waal – van Harlingen – Kelifa – v.Laarhoven - Adelino