Sliedrecht moeiteloos langs De Merino’s

Mannen, 1, 1e klasse C

3 februari 2018 14:30

door Joop Hartog, Sliedrecht24

De eerste competitiewedstrijd na de winterstop is een duidelijke overwinning geworden voor Sliedrecht. In een eenzijdige, maar van Sliedrecht kant goed gespeelde wedstrijd werd het Veenendaalse De Merino’s met 4-0 aan de kant gezet.

Gedisciplineerd

Al drie maanden was Sliedrecht ongeslagen in zowel beker- als competitiewedstrijden en ook de herstart van de competitie mocht er zijn: een 4-0 overwinning waar niets op af te dingen viel, want de uitslag had veel hoger kunnen uitvallen. Een gedisciplineerd Sliedrecht nam van meet af aan het initiatief en het feit dat doelman Donatz pas in de 68e minuut het eerste schot tussen de palen moest verwerken, zegt voldoende over de krachtsverhouding. Sliedrecht dicteerde de wedstrijd vanaf de eerste minuut en stond binnen 20 minuten spelen al op een riante 3-0 voorsprong.

Gretigheid en snelheid

In de derde minuut werd na een snelle aanval Manucho Adelino binnen de beruchte lijnen neergelegd door Jeffrey Terschegget en mocht Dennis Verhoef de toegekende strafschop verzilveren (1-0). Nauwelijks bekomen van de euforie liet opnieuw Dennis Verhoef zijn gretigheid en vooral snelheid  zien. Als een duveltje uit een doosje verscheen hij tussen een verdediger en de doelman om de bal te onderscheppen en 2-0 te stiften. Nog voor er 20 minuten waren verstreken, verscheen Verhoef opnieuw alleen voor keeper Jeroen Vrolijk, maar deze keer redde de doelman. Luciano van Harlingen troefde onmiddellijk daarna zijn directe tegenstander af en tikte 3-0 binnen. Sliedrecht zat op rozen en de verdediging van De Merino’s hapte naar adem. Tegen het opportunistische spel van Sliedrecht, dat veel druk op de bal zette, waren de gasten niet opgewassen en kwamen zelf niet aan voetbal toe. “De Merino’s is best een goed voetballende ploeg”, lichtte trainer Langerak na de wedstrijd toe, “maar je moet ze niet laten voetballen, dus vroeg storen en dat deden we goed”.

Hattrick

De gasten pasten in de rust 3 wissels toe in de hoop het tij te kunnen keren, maar de tweede helft gaf eenzelfde spelbeeld, waarbij Sliedrecht gesteund door een riante voorsprong, vaak te slordig met de kansen omsprong. Maar de gasten konden voorin geen vuist maken en de Sliedrecht verdediging kon naar harte lust bouwen aan nieuwe aanvallen. Halverwege de tweede helft werd op links Luciano van Harlingen goed vrijgespeeld en zijn breedtepass bereikte Dennis Verhoef die ongehinderd zijn hattrick en Sliedrechts vierde goal kon scoren (4-0).

Trainer/coach Michel Langerak kon terugzien op een goede wedstrijd. “We werken al langer naar een bepaald niveau en dat kost tijd, maar gaat de laatste weken zeker zijn vruchten afwerpen, ondanks de heel smalle selectie. Ook nu we enige tijd zonder Sjoerd v.d. Waal moeten spelen is daar in alle rust vooraf al een oplossing voor gevonden in de persoon van Jeroen Muilwijk”, aldus Langerak.

Zaterdag 10 februari is er geen competitievoetbal i.v.m. carnaval. Sliedrecht speelt daarom a.s. donderdag 8 februari op De Lockhorst een oefenwedstrijd tegen 2e klasser Pelikaan. Aanvang 20.00 uur.

Opstelling: Donatz – van ’t Hoog (78. Chirill)– v. Stokkom – Breidel – Bommeleyn – C. v.d. Waal – Muilwijk (75. v. Laarhoven) – Langerak – v. Harlingen – Verhoef – Adelino (75. Kelifa)