Sliedrecht opnieuw naar winst

Mike Langerak (afstandschot)

Mannen, 1, 1e klasse C

9 december 2017 14:15

SLIEDRECHT – Zaterdag 9 december is Sliedrecht voor de zesde achtereenvolgende wedstrijd  ongeslagen gebleven. Drie overwinningen , een gelijkspel en een gestaakte wedstrijd (bij een 0-0 stand) gingen aan de 2-1 thuiswinst op het hooggeplaatste W.N.C. vooraf. Een serie waar je best trots op mag zijn, maar die gezien de matige competitiestart dringend nodig was.

Na wat schermutselingen over en weer namen de gasten uit Waardenburg toch het heft in handen. Eerst probeerde de slimme Senaid Jukic vanaf 25 meter Mathijs Donatz te verschalken met een lob, maar de ervaren doelman liet zich niet verschalken. Even later was het wel prijs, toen Joel Sanaky de diepte werd ingestuurd en de bal breed kon leggen op de meegekomen aanvoerder Vincent Verheul, die geen moeite had om de 0-1 binnen te schuiven. In die fase beleefde W.N.C. zijn beste periode, maar bleef de Sliedrechtse verdediging, met een prima spelende Bas van Stokkom, zonder al te veel problemen overeind.

Schuiver vol venijn

Sliedrecht speelde zich terug in de wedstrijd en na een half uur kreeg Mike Langerak de vrijheid om vanaf ruim 25 meter te schieten. Zijn harde schuiver vol venijn werd niet al te best beoordeeld door keeper Kaasjager en bezorgde Sliedrecht de 1-1. Tot aan de pauze leek het of beide teams niet voluit durfden te gaan, zodat de wedstrijd zowel qua stand als veldspel geheel in balans was. W.N.C. had misschien wat meer balbezit, maar dit had (zo bleek later) tamelijk veel energie gekost.

Heerlijke volley

Een rommelige start van beide kanten luidde de tweede helft in, waarbij door diverse kleine blessures en overtredingen het spel regelmatig stil lag. W.N.C. leek zich het eerst te herstellen maar kwam door goed verdedigend werk van Breidel/Van Stokkom en consorten niet tot kansen. Manucho Adelino kwam Danny van Laarhoven vervangen en Michael Bommeleyn loste Gino Chirill af. Het tempo ging omhoog en de kansen c.q. mogelijkheden werden steeds talrijker. Nadat Adelino een dot van een kans voor open doel miste, was het Luciano van Harlingen die met een heerlijke volley in de verre hoek de 2-1 scoorde. Dennis Verhoef, die weer ontzettend veel vuil werk opknapte en een oersterke tegenstander had, kreeg nog een mooie kans om de score op te voeren; een schot van Van Harlingen verdween via het hoofd van een WNC-speler op de lat.

Trots

“Ik heb twee gelijkwaardige ploegen gezien, met twee prima doelpunten van onze kant en we hebben verdedigend eigenlijk niks weggegeven”, aldus een tevreden trainer Langerak. Hij had zijn ploeg gecomplimenteerd met de manier waarop zij vandaag de wedstrijd ingegaan zijn na de melding dat de verbintenis met trainer Langerak volgend jaar geen vervolg gaat krijgen. “Ook de spelers begrijpen er niets van, maar na alle commotie is dit het enige antwoord van de ploeg en daarom ben ik trots op ze”, eindigde de oefenmeester. Zaterdag 16 december a.s. speelt Sliedrecht de laatste competitiewedstrijd van 2017 in Giessen tegen G.R.C.’14. Aanvang van de wedstrijd 14.15 uur. Eerst reist Sliedrecht op dinsdag 12 december nog voor de 3e ronde in het districtsbeker toernooi naar Bavel/Breda om het tegen 3e-klasser JEKA op te nemen. Aanvang van deze wedstrijd is 20.00 uur

Opstelling:

Mathijs Donatz – Roy van ’t Hoog – Bas van Stokkom – Gavir Breidel – Gino Chirill (69.Michael Bommeleyn) – Coen v.d. Waal – Mike Langerak – Sjoerd v.d. Waal – Luciano van Harlingen (89.Jeroen Muilwijk) – Dennis Verhoef – Danny van Laarhoven (68.Manucho Adelino)