Sliedrecht wint, maar verzuimt meer te scoren

Woudenberg 1

Bas van Stokkom (intikker)
Dennis Verhoef (intikker)

Mannen, 1, 1e klasse C

25 november 2017 14:30

door Joop Hartog
SLIEDRECHT – Opnieuw heeft Sliedrecht 3 punten toegevoegd aan het totaal en schuift weer een plaatsje omhoog op de ranglijst. Tegenstander op De Lockhorst was zaterdag 25 november 2017 het laaggeplaatste Woudenberg, dat vorig week titelkandidaat L.R.C. nog op een gelijkspel hield. Het werd na een 1-0 ruststand een verdiende 2-0 overwinning.

Sliedrecht liet een sprankelende opening van de wedstrijd zien, waarbij in de eerste 2 minuten al een drietal kansen/kansjes werden gecreëerd. Toch duurde het tot de 8e minuut alvorens centrale verdediger Bas van Stokkem de rebound van een schot op de lat van Sjoerd v.d. Waal binnenschoot (1-0). Sliedrecht overheerste het spel en keeper Mathijs Donatz had het eerste kwart van de wedstrijd nog geen bal aangeraakt.

Hoog niveau
Het tweede deel van die eerste helft probeerde Woudenberg wat uit de omsingeling van de gastheren te komen. Met lange ballen probeerden zij het spel te verplaatsen en wisten met wat geluk enkele corners te forceren, maar tot kansen kwamen zij niet. De manier van spelen, vooral in die eerste fase, stemde trainer Michel Langerak tot tevredenheid. “We speelden zo goed in die fase, het was van hoog niveau en je wil dat natuurlijk de gehele wedstrijd vasthouden maar dat gaat bijna niet. Sommige details lukken dan niet en daarom maak je voor rust niet nog meer doelpunten”.

Goede scoringskansen
Na de pauze pikte Sliedrecht de draad weer op waar het de eerste helft was gebleven en verschafte zich in het eerste kwartiertje een handvol goede scoringskansen, maar pogingen van o.a. Dennis Verhoef, Sjoerd v.d. Waal en Danny van Laarhoven bleven onbenut. Uiteindelijk maakte Dennis Verhoef ruim een kwartier voor het einde aan alle onzekerheid een eind, toen een dieptepass van Sjoerd v.d. Waal door Danny van Laarhoven op maat werd voorgetrokken. Door op tijd in te lopen wist de spits de 2-0 aan te tekenen. Luttele momenten later kon diezelfde Verhoef gemakkelijk opnieuw scoren, maar tikte hij de goede voorzet van de ingevallen Manucho Adelino net naast.

Intentie is goed
Woudenberg paste nog een dubbele wissel toe door extra aanvallers in te zetten, maar de verdediging van Sliedrecht, waar op links Roy van ’t Hoog weer een prima partij speelde, ook zeker in aanvallend opzicht, gaf geen krimp. Opnieuw een verdiende overwinning voor Sliedrecht. Het lijkt dat het tij enigszins gekeerd is en dat met gepaste ambitie naar omhoog gekeken mag worden. Ook trainer Michel Langerak vond dat er nog steeds vorderingen gemaakt worden: “Je ziet ook vandaag dat de intentie goed is, het lukt niet altijd om alle facetten van het spel altijd te laten slagen. Als dat beter wordt gaan we ook meer scoren, daar ben ik van overtuigd” aldus de oefenmeester, die ook uitkijkt naar de wedstrijd van a.s. zaterdag 2 december 2017 wanneer Sliedrecht in Leerdam op bezoek gaat bij L.R.C., één van de favorieten in de eerste klasse C, aanvang van de wedstrijd is 14.30 uur.