Sliedrecht weet opnieuw niet te winnen

Delta Sports '95 FC 1

Mannen, 1, 1e klasse C

4 november 2017 14:30

KNVB

door Joop Hartog
SLIEDRECHT – Opnieuw is het Sliedrecht niet gelukt om de volle winst binnen te halen. Op het eigen sportpark werd zaterdag 4 november 2017 tegen FC Delta Sport’95, dat op gelijke hoogte staat met Sliedrecht, een 1-1 gelijkspel behaald. Een resultaat waarmee beide ploegen dus weinig of niets opschieten.

Alhoewel de start hoopgevend was toen in de eerste minuut Dennis Verhoef al dicht bij een treffer was en Sjoerd v.d. Waal kort daarna een vrije trap rakelings naast de kruising schoot, kwam de balans in de wedstrijd al snel terug.

Niets af kunnen dwingen
Sliedrecht probeerde voetballend en combinerend het vijandelijk doel te bereiken, terwijl Delta Sport’95 veelal met lange ballen de aanvallers aan het werk zette. Goed voetbal leverde dit tafereel in ieder geval niet op. Ook Sliedrecht-coach Michel Langerak beaamde dit na afloop: “We hebben de eerste helft weinig tot niets af kunnen dwingen en we scoren erg moeilijk momenteel”. Halverwege die eerste helft zorgde een op het natte veld doorschietende bal voor een kans voor Dyon Siebelink, maar hij vond de attent keepende Mathijs Donatz op zijn weg. Kort voor rust veerde de Sliedrecht aanhang nog even op toen Roy van ’t Hoog uit een corner op de kruising kopte. Een zeer matige eerste helft die met 0-0 werd beëindigd.

Goed lopende aanval
Sliedrecht startte de tweede helft met een aardig offensief en de tegenstander liet zich gewillig terugdrukken op eigen helft, maar probeerde steeds met lange ballen snel uit te breken en Sliedrecht te verrassen. Na bijna een uur spelen eindelijk een goed lopende aanval over rechts, toen een lage voorzet via een tegenstander bij de achterste paal belandde en de attent reagerende Danny van Laarhoven de bal in de korte hoek prikte (1-0). Het hek leek van de dam, want aanvallend had Sliedrecht nog niet veel te duchten gehad van de gasten. Sliedrecht leek krap 10 minuten later de wedstrijd te beslissen bij een inzet van Gavir Breidel, maar keeper Stam Wennekes pareerde zijn inzet bekwaam.

Opnieuw teleurstelling
In die fase maakte Sliedrecht de fout om een voorsprong niet goed te verdedigen. “Doordat we te slap de duels aangingen en niet koste-wat-kost zorgden dat we de tegenstander aftroefden, konden zij bij ons het 16-metergebied inkomen en dan krijg je dit”. Hiermee doelde Langerak op de strafschop die werd toegekend nadat Breidel op de achterlijn eigenlijk onnodig aanvaller Harmen van Genderen over de knie legde. Berend-Bram Heinen verzilverde de strafschop feilloos (1-1). Met nog 20 minuten te gaan gooide Sliedrecht alle schroom van zich af, maar het was niet goed genoeg wat de blauw-witten lieten zien.

Nipt
Te veel balverlies, te onzuiver in de passing en te weinig kansen creërend, speelden Sliedrecht parten. Alhoewel Luciano van Harlingen nog wel de buitenkant van de paal trof, keeper Wennekes een inzet van Danny van Laarhoven nipt wist te redden en Roy van ’t Hoog op de kruising kopte, zat er vandaag weer geen winst in. Opnieuw een teleurstelling, want als Sliedrecht punten moet vergaren, zal het wel van tegenstanders van het kaliber Delta Sport ’95 moeten zijn. Zaterdag 11 november 2017 speelt Sliedrecht in de regionale bekercompetitie een thuiswedstrijd tegen hoofdklasser Rijsoord, aanvang 14.30 uur.