Sliedrecht opnieuw onderuit in uitwedstrijd

DTS '35 Ede 1

Mannen, 1, 1e klasse C

28 oktober 2017 15:00

Verslag Wim van Mourik
EDE - Na de alweer vierde (!) nederlaag in dit seizoen mag Sliedrecht de kwalificatie “titelkandidaat” voorlopig ver weg stoppen. Op het druilerige sportpark Inschoten te Ede maakte Sliedrecht een zeer povere indruk, met name een totaal gebrek aan stootkracht in de frontlinie leverde gastheer D.T.S. uiteindelijk de eerste overwinning van het seizoen op : 3-1. Door deze nederlaag is Sliedrecht gezakt naar een bescheiden negende plaats, slechts drie punten boven hekkensluiter G.J.S.

De wedstrijd startte met een opmerkelijke opkomst van de in de rode uit-tenues van DTS geklede Sliedrechtse formatie : de eigen, lichtblauwe Sliedrechtse uit-tenues waren in de ogen van arbiter van Essen nauwelijks te onderscheiden van het blauw-wit geblokte thuistenue van DTS. (….)

Gebrek aan zelfvertrouwen

Zonder de geblesseerde Bas van Stokkom en de niet wedstrijdfitte Dennis Verhoef trachtte Sliedrecht in de beginfase de wedstrijd naar de hand te zetten, opvallend echter was een groot gebrek aan zelfvertrouwen bij sommige spelers, waardoor te verwachten acties halverwege de speelhelft van de tegenstander uiteindelijk in de voeten werden gespeeld van de eigen doelman Mathijs Donatz.

Laatstgenoemde was in de 18e minuut betrokken bij een misverstand met zijn verdediging, waardoor de rappe Anouar Tmim net iets eerder bij de bal was en de bal in het verlaten doel kon schuiven (1-0). Sliedrecht trachtte snel iets terug te doen, echter de passing was vaak te slordig en teveel persoonlijke duels werden verloren. Bovendien moest men bedacht zijn op gevaarlijke counters van de gastheren uit Ede, die met Quassif, Boubakari en de eerder genoemde Tmim balvaardige, snelle aanvallers in de gelederen had. Sliedrecht kon in de eerste helft slechts een schot van Sjoerd v.d. Waal (net naast) en een goed genomen vrije trap van Michael Bommeleyn (rakelings over) aantekenen.

Opstootje

Na rust veroverde Sliedrecht weliswaar een optisch veldoverwicht, maar tot kansrijke situaties voor het doel van Robin Franken kwam men nauwelijks, ook niet toen Dennis Verhoef (voor de ook al teleurstellende Ahmed Kelifa) de aanval kwam versterken. Een opstootje in het strafschopgebied van DTS, voorafgaand aan een vrije trap voor Sliedrecht, leverde Michael Bommeleyn een rode kaart op, waardoor de ruimtes voor de voorwaartsen van D.T.S. nog groter werden. Een tegenaanval van D.T.S. in de 72e minuut leverde een treffer op van Jamai Ouassif, die een in eerste instantie door Donatz gestopte bal in de rebound binnen schoot (2-0). Het zette een streep door de rekening van Sliedrecht, dat tien minuten voor tijd weliswaar door een benutte strafschop van Sjoerd v.d. Waal (2-1) nog enigszins opleefde, maar het deksel definitief op de neus kreeg toen kort daarna Anouar Tmim zich met zijn tweede treffer tot Man-Of-The-Match kon laten uitroepen (3-1).

Sliedrecht droop teleurgesteld af in de wetenschap, dat het ook in de derde uitwedstrijd van het seizoen opnieuw met lege handen stond en voorlopig geen rol van betekenis kan spelen in het linker rijtje van de ranglijst van de eerste klasse C.

Komende zaterdag komt Delta Sports ’95 uit Houten naar De Lockhorst. De debutant in de eerste klasse C (vorig seizoen kampioen in 2F) verloor zaterdag j.l. op eigen veld van De Merino’s (2-3) en staat momenteel vlak boven Sliedrecht op een achtste plaats van de ranglijst.

Opstelling Sliedrecht : Mathijs Donatz ; Michael Bommeleyn, Gavir Breidel, Roy van’t Hoog (77’ Gino Chirill), Manucho Adelino ; Coen v.d. Waal, Mike Langerak, Sjoerd v.d. Waal ; Ahmed Kelifa (59’ Dennis Verhoef), Danny van Laarhoven, Luciano van Harlingen (74’ Lennard van Geel).

Rick Schouten (reserve doelman) bleef op de bank, Bas van Stokkom ontbrak vanwege een blessure.

Toeschouwers : 125. Scheidsrechter : Gerrie van Essen uit Best.