Sliedrecht onderuit bij seizoenstart

Mannen, 1, 1e klasse C

23 september 2017 14:30

Verslag Wim van mourik
VEENENDAAL - Sliedrecht is het seizoen teleurstellend gestart door de uitwedstrijd tegen De Merino’s met 2-1 te verliezen. Met name de wijze, waarop het collectief van trainer-coach Michel Langerak in Veenendaal het lastige karwei aanpakte, leverde op de bank bij de technische staf veel frustraties op.

“ Hier viel in feite niet tegenop te coachen, bijna alle gemaakte afspraken werden niet nagekomen “, aldus Langerak, die niet kon beschikken over Sjoerd v.d. Waal (lies) en Gavir Breidel op de bank liet starten (kon vanwege werk slechts éénmaal trainen). “Je staat daardoor machteloos langs de kant, want ZIJ moeten het doen op het veld. In de rust probeer je dan wat tactische omzettingen te doen, maar teveel spelers zaten gewoon niet goed in de wedstrijd. “

In de eerste helft werd al snel duidelijk, dat Sliedrecht een moeilijke middag tegemoet ging op sportpark “De Groene Velden”. Al na zes minuten stond de openingstreffer op het scorebord, toen vanaf de matig verdedigde rechterflank de bal in de voeten kwam van de snelle Faisal Kaouass, die feilloos raak schoot : 1-0. Het antwoord van Sliedrecht leek snel te komen : Michael Bommeleyn schoot een vrije trap op de paal, een actie van Mike Langerak strandde op doelman Jeroen Vrolijk. Vanaf de 25e minuut veroverde De Merino’s echter een zeker veldoverwicht en moest Mathijs Donatz reddend optreden bij een grote kans voor Jurriën v.d. Horst. De Sliedrechtse sluitpost was echter in de 39e minuut kansloos toen (de in buitenspel positie staande ?!) Jeroen de Bruin van dichtbij kon binnen tikken (2-0).

Na rust kwamen Gavir Breidel (voor Michael Bommeleyn) en Luciano van Harlingen (voor Ahmed Kelifa) in het veld en drong Sliedrecht de tegenstander terug op eigen helft. De Merino’s gokte daarbij op de snelle counter, waar Patrick Donkervoort een 100% kans kreeg, maar Donatz in het doel van Sliedrecht opnieuw redding bracht. Een kwartier voor tijd gloorde nog enige hoop in de Sliedrechtse harten toen Luciano van Harlingen een 1-op-1 duel met de uitblinkende centrale verdediger Jeffrey Terschegget won en scoorde (2-1). Sliedrecht trachtte de druk verder op te voeren, maar veel kansen leverde dat niet op, met uitzondering van de 100% kans voor Dennis Verhoef, die in blessuretijd de gelijkmaker op de schoen had, maar stuitte op doelman Vrolijk. Sliedrecht doelman Mathijs Donatz hielp zijn beurt in de slotfase wederom een kans voor de thuisclub om zeep, hij kon als één van de weinigen terugblikken op een goede prestatie.

Zo bleef Sliedrecht in Veenendaal opnieuw met lege handen staan, net als twee seizoenen terug toen met 1-0 werd verloren op sportpark “De Groene Velden”. Kans op sportieve revanche volgt wellicht a.s. zaterdag wanneer Bennekom op bezoek komt op sportpark De Lockhorst. Bennekom kwam in de seizoens- ouverture thuis niet verder dan 0-0 tegen W.N.C. maar zal ongetwijfeld het laatste bezoek (2015) tot dusver aan De Lockhorst (8-2 nederlaag) willen wreken.

De Merino’s – Sliedrecht            2-1 (rust 2-0)

1-0       Faisal Kaouass (6’) 2-0 Joop de Bruin (39’)  2-1 Luciano van Harlingen (75’)

Geel : Mike Langerak, Coen v.d. Waal.

Opstelling Sliedrecht : Mathijs Donatz ; Michael Bommeleyn (46’ Gavir Breidel), Bas van Stokkom, Lennard van Geel, Manucho Adelino (64’ Gino Chirill) ; Coen v.d. Waal, Mike Langerak, Roy van’t Hoog ; Ahmed Kelifa (46’ Luciano van Harlingen), Dennis Verhoef, Danny van Laarhoven.

Scheidsrechter : W.H. Kuijntjes uit Brakel.