Sliedrecht wint nuttig oefenduel van Rood Wit W. (2-1)

Rood-Wit W 1

5 september 2017 20:00

door Wim van mourik
Ruim twee weken voor de start van de nieuwe competitie stijgt het zelfvertrouwen bij de selectie van Sliedrecht gestaag. De laatste oefenwedstrijd uit de voorbereiding, gespeeld onder het fraaie kunstlicht van sportpark De Lockhorst, werd met 2-1 gewonnen van debuterend zondag eerste klasser Rood Wit W. uit het Brabantse St. Willebrord.

De toeschouwers, die de weg naar het sportpark hadden weten te vinden, kregen een alleraardigste wedstrijd voorgeschoteld, die Sliedrecht wist in zijn voordeel wist te beslissen. Sjoerd v.d. Waal (voor rust uit een penalty) en Mike Langerak (na rust op fraai aangeven van Aron de Keijzer) scoorden voor de formatie van trainer Langerak, die tevreden is over de gang van zaken tot dusver.

“Het was een nuttige wedstrijd, waaruit opnieuw is gebleken, dat wij uit meerdere opties kunnen kiezen qua opstelling “, aldus de Sliedrechtse keuzeheer die in het doel ditmaal speeltijd gunde aan de van Slikkerveer overgekomen goalie Rick Schouten.

Sliedrecht legde de zich fanatiek verwerende Brabantse opponent over een groot gedeelte van de wedstrijd de wil op. Men had het meeste balbezit tot aan het laatste kwartier, toen een overtal situatie (Dennis Verhoef viel uit met kramp en een wisselspeler was niet voorhanden) Rood Wit W. nog in de gelegenheid stelde tegen te scoren.

Op de resterende twee zaterdagen, voorafgaand aan de competitie start, speelt Sliedrecht in het bekertoernooi de uitwedstrijden tegen Nieuw Lekkerland (9 september) en Hardinxveld (16 september), die beiden om 14.30 beginnen.

Opstelling Sliedrecht : Rick Schouten ; Gino Chirill, Gavir Breidel, Lennart van Geel (46’ Bas van Stokkom), Manucho Adelino (Michael Bommeleyn) ; Coen van der Waal, Mike Langerak, Jeroen Muilwijk (26’ Sjoerd van der Waal) ; Ahmed Kalifa (46’ Danny van Laarhoven), Dennis Verhoef en Aron de Keijzer (60' Luciano van Harlingen)

Doelman Mathijs Donatz bleef aan de kant, Roy van’t Hoog was niet beschikbaar