Sliedrecht wint oefenduel bij SteDoCo (0-1)

Stedoco 1

15 augustus 2017 20:00

door Wim van Mourik

Eerste klasser Sliedrecht heeft in de tweede week van de voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen het eerste oefenduel winnend afgesloten. Op het sportpark aan de Groeneweg in Hoornaar werd met 0-1 gewonnen van hoofdklasser Stedoco. Danny van Laarhoven werd de matchwinnaar, toen hij vijf minuten voor tijd een afvallende bal hard binnenschoot.

Videoverslag via SteDoCo:

Met vier nieuwelingen in de gelederen moest Sliedrecht weliswaar in de eerste helft het meeste balbezit aan de door Frans Adelaar en Cor Lems getrainde gastheren laten, de grootste kans was daarbij toch voor Sliedrecht toen Dennis Verhoef een opgelegde kans over schoot.

In de tweede helft zag Sliedrechts trainer-coach Michel Langerak meer en meer het initiatief door zijn team worden over genomen , hetgeen resulteerde in de winnende treffer van Danny van Laarhoven in de slotfase (0-1).

Al met al een nuttige testcase op het kunstgras in Hoornaar, waar alle selectiespelers (met uitzondering van reserve doelman Rick Schouten en de vakantie vierende Luciano van Harlingen) speeltijd werd gegund. Daar werden de eerste contouren van “het nieuwe Sliedrecht” zichtbaar, dat goede perspectieven biedt voor het nieuwe seizoen in de eerste klasse C. Bij Stedoco waren Joran Schröder en Hakan Tokul nog niet inzetbaar.

A.s. zaterdag speelt Sliedrecht een oefenwedstrijd tegen zaterdag eerste klasser Xerxes/DZB. Het duel op sportpark Faas Wilkes aan de Igor Stravinskysingel in Rotterdam begint om 14.30 uur.

Start opstelling Sliedrecht : Mathijs Donatz ; Michael Bommeleyn, Gavir Breidel, Bas van Stokkum, Roy van ’t Hoog ; Coen van der Waal, Mike Langerak, Sjoerd van der Waal ; Abdurachman Kalifa, Dennis Verhoef en Danny van Laarhoven.

Na rust kregen ook Gino Chirill, Manucho Adelino, Lennart van Geel en Aron de Keijzer speeltijd gegund.