Sliedrecht ligt op koers in na-competitie

Montfoort 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse/1e klasse 01 nacompetitie

20 mei 2017 14:30

Prooi, C.

door Joop Hartog
SLIEDRECHT – Een overwinning met meer dan drie doelpunten verschil op tegenstander Montfoort, dat was zaterdag 20 mei de opdracht van Sliedrecht om op eigen veld de na-competitie te starten. En dat lukte zonder al te veel inspanning. Met een duidelijke 6-1 overwinning trok Sliedrecht aan het langste eind.

Een aarzelend begin, waarbij beide ploegen in de eerste twee minuten een grote kans niet wisten te verzilveren, beloofde een spannende wedstrijd. Maar al snel bleek dat 1e klasser Montfoort niet al te veel problemen voor Sliedrecht zou opleveren. Na een snel doelpunt in de 5e minuut van Dennis Verhoef scoorde Montfoort uit een klutsbal nog wel 1-1 via Danny ter Hoeve, maar daarna was het Sliedrecht wat de klok sloeg. Sjoerd v.d. Waal, Nizar Mekkaoui en Arif Irilmazbilek (hij kwam na 10 minuten de geblesseerd geraakte Luciano van Harlingen vervangen) zorgden voor een 4-1 ruststand. Met name Mekkaoui kreeg opvallend veel vrijheid op links, waarvan Sliedrecht met steekpasses veelvuldig gebruik maakte.

Meerdere mogelijkheden
Na de hervatting maakte Dennis Verhoef met zijn tweede goal een eind aan de promotie aspiraties van Montfoort. De gasten, die dinsdag j.l. op eigen veld met 2-5 een fikse nederlaag leden tegen Nootdorp, konden niet meer gevaarlijk worden en beperkten zich tot verdedigen om geen zwaar pak slaag te krijgen. Sliedrecht speelde de wedstrijd rustig uit, had meerdere mogelijkheden om verder uit te lopen, maar liet het scorebord uiteindelijk op 6-1 staan door Sjoerd v.d. Waal, die na een goede aanval zijn 2e doelpunt scoorde.

Interessante partij
Trainer/coach Michel Langerak was tevreden. “Ik heb regelmatig leuk en goed voetbal gezien. Het is logisch dat na 4 doelpunten verschil de spanning er een beetje af is”. Op de vraag wat het grote verschil is tussen Montfoort en de toekomstige tegenstander Nootdorp, moest Langerak even nadenken: Montfoort countert graag en is fysiek misschien iets sterker, maar beide zijn stugge ploegen die allebei 4-4-2 spelen. Sliedrecht speelt het best aanvallen met druk naar voren, dus dat kan een heel interessante partij worden. Ik heb wel een idee hoe we dat gaan doen, maar dat zie je wel”, besloot een tevreden trainer. Dinsdag 23 mei 2017 om 20.00 uur speelt Sliedrecht dus de tweede en beslissende wedstrijd in Nootdorp om door te dringen tot de finale-poule. Een gelijkspel is al voldoende om poule-winnaar te worden en in de finale-poule te spelen.