Sliedrecht JO11-1 bereikt halve finale districtsbeker.

Sliedrecht JO11-1

JEKA JO11-1

... (corner)
Levi Wijers (vrije trap)
Levi Wijers (vrije trap)

Onder 11, JO11-1, Groep 1 3

10 april 2017 19:00

Richard Boekweit

Op maandagavond 10 april speelden de jongens onder 11-1 de kwartfinale van de districtsbeker thuis op sportpark ‘De Lockhorst’. Tegenstander was wederom JEKA JO11-1 uit Breda, de ploeg die we 2 dagen eerder, ook thuis, met 2-1 hadden verslagen in de competitie.

De eerste helft begon bijna identiek aan de wedstrijd van zaterdag toen de bal binnen 20 seconden achter onze keeper Jefta werd gewerkt. Ditmaal verdween binnen de minuut een voorzet via de voet van een JEKA spits op de paal, wat tot opluchting in het Sliedrechtse kamp leidde omdat de bal er niet in ging. JEKA was de iets beter voetballende ploeg en de spelers vonden elkaar vrij gemakkelijk. Sliedrecht begreep dat de mouwen opgestroopt moesten worden om het spel van de tegenstander te ontregelen en deed dat met verve. Na ongeveer 10 minuten in de eerste helft mocht JEKA aanleggen voor een hoekschop. De afvallende bal werd vol op de pantoffel genomen en verdween hoog in het doel: 0-1. Een teleurstelling maar voor Sliedrecht het sein om te gaan vechten voor elke bal om zo de druk op het doel van JEKA op te voeren. 10 minuten voor rust kreeg Sliedrecht een vrije schop toegekend op ongeveer 25 meter van het doel van JEKA, tot onvrede van enkele meegereisde ouders. De vrije bal werd door Levi Wijers hard in de rechterhoek binnen geschoten 1-1. De thee en limonade werd met deze stand opgedronken.

In de tweede helft zagen de toeschouwers 2 ploegen die allebei wilden winnen, het voetbal van de Sliedrechtse formatie met veel inzet en kracht tegen de technisch vaardige voetballers van JEKA. Het leidde over en weer tot enkele kansjes, maar de teams hielden elkaar goed in evenwicht. Ongeveer halverwege de 2e helft wederom een vrije trap voor Sliedrecht. En wederom schoot Levi Wijers deze bal prachtig binnen in de rechter benedenhoek: 2-1 en een ticket voor de halve finale was binnen bereik. De tegenstander was aardig van slag en af en toe werden de grenzen van het toelaatbare overschreden, maar dit werd prima in goede banen geleid door scheidsrechter Richard Boekweit. Een prachtige aanval van Sliedrecht die via Job en Dyon liep eindigde bij Stijn die de bal vol raakte en zijn schot net over zag gaan. De laatste 5 minuten zette JEKA nog even flink aan om de gelijkmaker te maken. Naast enkele ongevaarlijke schoten werd een bal uit een hoekschop nipt naast het doel gekopt. Na enkele minuten blessuretijd werd de wedstrijd afgefloten en kon Sliedrecht een feestje gaan vieren. Voor de 2e keer in 2 dagen hadden we het sterker geachte JEKA met 2-1 verslagen. Helaas waren sommige ouders (en spelers) van JEKA erg teleurgesteld in het resultaat en was de scheidsrechter de gebeten hond, net als afgelopen zaterdag overigens. Maar uiteindelijk draait het om de doelpunten die je maakt, en dat doet de scheidsrechter niet voor je, dat moet je zelf afdwingen. Wie de schoen past …

Na het kampioenschap in de Hoofdklasse in het najaar, het behalen van de finaleronde van het Nederlands Kampioenschap (op 13 mei as in Alkmaar) is nu weer een prachtige prestatie gehaald: nog 1 ongetwijfeld moeilijke wedstrijd en dan mogen onze mannen hopelijk weer een finale spelen. Voorlopig krijgen de spelers een weekje rust om zich op te laden voor de volgende wedstrijd: op woensdag 19 april wacht de thuiswedstrijd tegen Theole, de koploper in de zeer sterke competitie.

Ruststand: 1-1
Eindstand: 2-1