Sliedrecht JO11-1 gaat pas voetballen in de tweede helft.

Dubbeldam JO11-1

Sliedrecht JO11-1

... (schot)
Stijn Verveer (intikker)
...

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 1e klasse 04

22 april 2017 12:30

Zaterdag speelde Sliedrecht onder 11-1 een belangrijke wedstrijd tegen hekkensluiter Dubbeldam, Sliedrecht is met hun achtervolgers nog volop in de strijd om de 3e plaats veilig te stellen.

Sliedrecht begon de wedstrijd afwachtend en met sterk verdedigend werk, Dubbeldam probeerde op hun beurt de wedstrijd snel naar zich toe te trekken met aanvallend voetbal en veel druk op de bezoekende ploeg.
Halverwege de eerste helft stond zo'n beetje de hele achterste linie van Sliedrecht te slapen toen er een strakke pass tussen hen door gestuurd werd en er daarna ook nog eens een Dubbeldam speler achteraan kwam konden ze niet anders dan elkaar even verbaasd aankijken toen deze speler de 1-0 keihard achter doelman Jefta Teeuw schoot.
Meteen na deze goal was Sliedrecht goed wakker geschud en gaf niets meer weg, het enige minpunt was dat Sliedrecht er aanvallend nog steeds niet aan te pas kwam.
Want dat er in de gehele eerste helft niet 1 schot op doel is gelost door de blauw-witten baarde menig toeschouwer wel zorgen.

De tweede helft was een wereld van verschil, er werd ineens lustig op los gecombineerd en veel bewogen zonder bal zodat vaker de vrije man gevonden werd.
Sliedrecht opereerde uitsluitend op de helft van Dubbeldam en liet zichzelf van een veel betere kant zien, zo kon mocht Dyon Boekweit al vroeg in de 2e helft achter de bal plaatsnemen om een corner te nemen, toen hij deze met een mooie boog het hoofd van Jort Kraaijeveld plaatste kopte Jort deze bal snaarstrak achter de Dordtse doelman.

Met de gelijkmaker op het scorebord ging een ontketend Sliedrecht op jacht naar meer, aanvankelijk bleef Dubbeldam nog een kwartiertje dapper weerstand bieden maar was op gegeven moment zo vermoeid dat Sliedrecht ze eindeloos bleef overlopen.
Na een vlotte aanval over de linker flank via Boaz, Job, Stijn en Dyon leverde laatstgenoemde wederom een panklare voorzet op Stijn Verveer die de bal met een halve volley tegen de touwen schoot.

Na de 1-2 nam Sliedrecht geen gas terug en amper 2 minuten later besloot Dyon Boekweit zelf 2 verdedigers uit te spelen en maar eens op doel te schieten, niet onverdienstelijk zo bleek, want ook deze poging verdween hard achter de doelman van Dubbeldam, 1-3!
De wedstrijd leek gespeeld totdat Sliedrecht het zichzelf nog onnodig lastig maakte, keeper Jefta Teeuw schoot een uittrap zo hard tegen een Dubbeldam speler aan dat ie pardoes terug het doel invloog en er daardoor ineens 2-3 op het scorebord stond.

Als het vermoeid ogende Dubbeldam de illusie al had om nog gelijk te kunnen maken was deze droom 2 minuten later vervlogen omdat Ian van Bekkum met een strakke pass langs de lijn Jort Kraaijeveld inspeelde, Jort kapte een verdediger uit en schoot direct daarna hard op doel en bracht daarmee de eindstand op een bevrijdende 2-4.
De scheidsrechter hield het na deze treffer voor gezien en floot een minuut later voor het einde van de wedstrijd.

Door deze winst schudt Sliedrecht achtervolger Dubbeldam definitief van zich af en rest hen enkel nog de wedstrijd tegen Oranje-Wit om uit te vechten wie er als derde zal eindigen in deze competitie.

Ruststand: 1-0
Eindstand: 2-4