Van makke schapen naar felle bliksems (en een flapdrol)

Lekvogels MO15-1

Sliedrecht MO15-1

Tessa Muilwijk (vrije trap)

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 2e klasse 06

15 april 2017 10:30

Vandaag stond de bovenste op het programma. Lekvogels had alleen nog maar tegen Peursum gelijk gespeeld, de rest hadden ze gewonnen.
Omdat iedereen er was en Romy het voetballen te veel mistte en weer terug op de voetbal was gekomen, hadden we weer 13 meiden.
Voor de wedstrijd wist Naomi nog waardevolle info te delen vanuit het kamp van Peursum:
* Die nummer 4 beukt heel erg!
* Nummer 2 ook en ramt alles zo weg.
* Schiet in de hoeken van het doel, de keeper is niet zo goed.
Samen met de algemene opmerking dat je bij dit soort tegenstanders vanaf het begin fel op elke bal moet zijn, gingen we van start.
Dit bleek al snel een lastige pot te worden!
Er werd goed geprobeerd te voetballen, maar Lekvogels zat er overal kort op. Er was weinig tijd om rustig aan te nemen, te kijken en dan te spelen. Ook de tips van Peursum werden niet gebruikt. Juist de meiden waar voor gewaarschuwd werd mochten lekker voetballen van ons. Het was allemaal veel te mak. Helaas ging het daardoor al snel mis en werd de 1-0 binnen geschoten.
Ook dat zorgde niet voor een schokeffect. Na de 1-0 mocht Lekvogels gewoon verder gaan met combineren. Het was alleen de scheidsrechter die zorgde voor de belangrijkste missers van de wedstrijd:
De rechtsvoor van Lekvogels werd de diepte in gespeeld en Sterre liep met haar mee. In de 16 meter tikte de aanvaller onhandig Sterre aan en viel daardoor. Penalty! Wat een misser! Eerder een gele kaart voor een schwalbe!
Zoals altijd met dat soort momenten gaat zo'n bal er natuurlijk ook nog in ook.
Terecht was Sterre pisnijdig en moest er even uit om stoom af te blazen....
De rust werd ingegaan met een 5-0 achterstand.

In de rust werd er nog eens duidelijk gemaakt dat er met mak spel vandaag met 20-0 verloren zou worden. Er moest strijd geleverd worden!
Yasmin wisselde haar plek in het veld vrijwillig in voor Romy en wilde keepen. Romy was feller in de duels en vond dat beter. Knap om zo goed mee te denken!

De tweede helft was wel even anders! Lekvogels wist even niet wat er gebeurde.
Nu lieten de meiden het niet makkelijk gebeuren en wist Tessa al snel te scoren.
Er brak zowaar een lichte paniek uit bij Lekvogels!
Ondanks goed fel verdedigen en veel scherper in de duels te zijn, was het helaas Lekvogels die nog kon scoren. Wat een opluchting voor hun coach; Die rende de duck out uit alsof hij de Champions Leage had gewonnen!

Nu lieten we het niet meer gebeuren en moest de scheids ook ineens flink aan de bak.
Dat viel niet mee voor hem. Rhode wees hem op oneerlijk fluiten maar deed dat niet volgens helemaal netjes: ze moest even aan de kant... En ook Andre kreeg een reprimande: Flapdrol vond de scheids niet passen bij zijn prestatie!

Na een eervol gevecht wist Tessa nog een mooie vrije trap erin te schieten. Moe maar leeg gestreden werd het uiteindelijk 9-2. Woensdag Peursum!