Spanning in Tiel

Sliedrecht MO15-1

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 2e klasse 06

8 april 2017 15:00

Nu Chimene ook uitgevallen was (die wel kwam kijken!), hadden we nog wat extra hulp nodig.
Dit keer kon Willemijn haar debuut maken op groot veld, ook Gwen deed weer mee.

Het was een lekkere dag in de zon in Tiel. Wel warm om te voetballen, maar er werd niet geklaagd.
Dit was vooral een spannende wedstrijd! Ook nu bleek dat het belangrijk is om genoeg meiden te hebben. Vandaag waren het Aniek en Rhode die uitvielen met blessures. De waterzak moest met enige regelmaat het veld in!

Met de rust was het nog 0-0. Beide teams hadden kansen maar aan de ene kant wist Tessa (vandaag als keeper) alles er uit te houden en lukte het aan de andere kant niet om te scoren.
Met rust werd Tessa gewisseld op doel door Rhode. Mee voetballen ging niet meer, maar op doel moest nog lukken.

Er werd weer leuk gevoetbald. Helaas kwamen we toch op achterstand. Nu bleven we gelukkig wel normaal door spelen. Een fantastische actie van Naomi aan de rechterkant was het begin naar de gelijkmaker. Waar ze heel de wedstrijd al weggeduwd werd maar knap fel terug vocht, ging ze er weer aan de zijkant vandoor. Ook al probeerde de verdediger haar te stoppen met duwen en trekken, Naomi wist een perfecte voorzet te geven aan Tessa. Die weet wel wat ze met een buitenkansje moet doen en maakte gelijk!

De rest van de wedstrijd ging gelijk op. Helaas was Theole net wat gelukkiger en konden ze vlak voor tijd de 2-1 maken. Nog was het niet gedaan! Net als Barcelona zochten de meiden naar een miraculeuze ontsnapping. Tessa had een mooi schot wat net naast ging en Triske wist zich mooi vrij te spelen maar had net niet genoeg kracht om de bal langs de keeper te krijgen.
Bij het laatste fluitsignaal moest eerst de adrenaline zakken, wat een spanning.
Een gelijkspel had een eerlijkere uitslag geweest.

Nogmaals dank aan Gwen en Willemijn. Door de diverse blessures kregen ze veel speelminuten. Waar Gwen al langer bekend is met het voetballen op groot veld en altijd een waardevolle aanvulling is, bleek ook Willemijn haar mannetje te staan. Ietwat onwennig in het begin achterin (buitenspel, laatste man/voorstopper, groot doel) wat nog wel eens zorgde voor wat spannende momentjes maar al met al een heel goed debuut! Bedankt meiden!