Jantje lacht, Jantje huilt (1 april grap?)

Sliedrecht MO15-1

Haaften MO15-1

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 2e klasse 06

1 april 2017 10:30

Wat begon dit als een mooie dag!
De leider van de meiden was jarig en toen hij de kleedkamer binnen kwam werd er luidkeels Happy Birthday gezongen! Er waren speciale voetbal slingers opgehangen en er stond een grote grabbelton/doos klaar!
Maar liefst zo'n 10 kado's zaten in de grabbelton. Van lekkere flessen doucheschuim tot chocola en als toppunt een nachtpon met een maskertje :-) Superleuk, nogmaals bedankt meiden!

Vanwege het uitvallen van Jasmijn en afwezigheid van een van de meiden wilde Gwen van de Meiden onder 13 met ons mee doen. Zo hadden we toch nog 2 wissels.

Wat een verschil was de eerste helft met de wedstrijd tegen IFC. Dit keer geen lange ballen en blind weg trappen! Nee, overspel en goede passes. Het eerste doelpunt was dan ook helemaal terecht voor ons. Een strakke pass op Triske liet ze via haar bovenbeen over de verdediger stuiteren waardoor ze vol gas richting doel kon gaan. Als Triske op snelheid is, is ze niet meer in te halen!
De keeper probeerde nog te redden door uit te komen maar Triske schoot mooi strak langs haar: 1-0!

Ook al hadden we toen al meer moeten scoren, het was toch Haaften wat op gelijke hoogte kwam.
De meiden van Haaften hadden de beste spelers voorin staan. Even niet kort genoeg afgedekt en de 1-1 was daar. Helaas, maar dit keer lieten we ons niet uit het veld slaan!
Dit was de start van een periode waarin alles goed ging. Achterin werden de spitsen kort gedekt en kregen ze geen kans. Was de bal afgepakt werd er netjes over gespeeld. Met goede diepte passes werden onze spitsen goed bereikt. Het duurde niet lang of het werd 2-1, 3-1 en 4-1. 3x Tessa!
Haaften kon niets anders doen dan de bal naar achteren spelen waarbij de laatste vrouw zo ver mogelijk de bal naar voren probeerde te rammen. Het midenveld was van ons!
De rust kwam eigenlijk nog te vroeg, wat ging dit lekker!

Tijdens de rust was het ongekend relaxed en rustig. Tijd om de chocola te delen!
Rustig zo doorgaan en we hebben de punten in de knip.

De tweede helft werd met vertrouwen gestart. Dat vertrouwen was echter snel weg.
Waar in de eerste helft hun spitsen geen ruimte kregen, nu mochten ze de ballen aannemen en rustig rond spelen. Fel verdedigen werd nu helemaal vergeten. Al snel werd het daardoor 4-2.
Nog niks aan de hand toch?
Toen ging het helemaal mis......

2x een achterbal die niet lekker uit de 16 meter werd verwerkt werd genadeloos afgemaakt: 4-4!

Waar eerst alles soepel ging, lukte er niets meer. Weer werd er terug gevallen op het onzorgvuldig wegschoppen van de bal. Niets meer verzorgd overspelen met elkaar. Het leek wel een andere wedstrijd. Toen ook nog een van de spitsen er door kon komen, werd het zelfs nog 4-5. Wat een drama!

Het drama was nog niet compleet. Dit keer was het onze harde verdediger Chimene die uit viel. haar enkel klapte dubbel en werd 2x zo dik. Diagnose dit keer zo'n 4-6 weken niet voetballen. Ook jij beterschap!

Gauw de tweede helft vergeten en trots zijn op een super eerste helft