Vrouwen 1 soepetjes met 5-0 langs Pelikaan

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 853

15 april 2017 13:00

W. vd Hel

Een wedstrijd zonder veel problemen, die dankzij een prettig scoreverloop en hard werken wederom de volle buit opleverde.

En dat zonder onze blonde pijl, onze doelpuntenmachine en mevrouw de spelverdeelster. Laura heeft de voetbalschoenen al weken niet in gebruik, maar was wel als supporter van de partij. En Sharon moest eerst nog aan haar Primera-verplichtingen voldoen en kon niet in de basis starten.

De uitwedstrijd tegen de Peli’s was niet bepaald een makkie, dus scherp aan de aftrap staan was een belangrijk startpunt. Erica trok de keepershandschoenen aan, zodat Paula met Anne Roos het centrale verdedigingsduo kon vormen. Kirsten en Ilona waren de backs.

Sascha was doorgeschoven naar het middenveld en dat bleek een goede zet van Perry. De opbouw van de tegenstander onderbreken en waar het kan zich inschakelen bij de opbouw, Sascha is multi-inzetbaar.

Rachel, Maaike en Sannah-Lisa konden zich eveneens uitleven op het middenveld en voorin moest het gevaar gesticht worden door Naomi en Merel.

Zoals afgesproken lieten onze dames zich vanaf het begin gelden. En de beloning daarvoor liet niet lang op zich wachten. Na 5 minuten opende Sascha de score. Fantastisch geplaatst schot, zo was het toch Sascha? Dat een Pelikaan-speelster het schot toucheerde doet daar natuurlijk niets van af: 1-0.
Een klein kwartiertje later liet Paula zich zien richting strafschopgebied van de gasten. Na enig gecombineer kwam ze in schietpositie en bedacht zich geen moment. Met een pittige punter zorgde ze voor de 2-0.

Af en toe gaf Pelikaan wel degelijk tegengas en brak het over de zijkanten uit. Het bracht Erica bepaald niet in de war, want vaak werd de bal naast geschoten of ging als niet begrepen assist voorlangs.

Rhodé en Sharon waren inmiddels in de ploeg gekomen om hun steentje bij te dragen aan een mooie middag. Sharon had op de linkerflank een paar gevaarlijke momenten, maar werd pas doeltreffend toen ze met rechts een diagonaal schot kon afleveren na een goede pass van Naomi: 3-0.

Bijna was een tegentreffer een feit, want ja, als Anne Roos op je rechterbeen terugspeelt en er ook nog een polletje in de weg ligt … moest Erica toch een sprintje trekken om de bal net voor de doellijn te kunnen wegschieten.

Na rust bleef het spelbeeld onveranderd. Sliedrecht veelal op de helft van Pelikaan, op zoek naar meer doelpunten. Dat lukte nog twee keer. De ijverige en oplettende Naomi plaatste met een halve omhaal over de keeper de 4-0 nadat een aanval eerder was afgeslagen.

De Zwijndrechtse keepster ranselde nog met een mooie redding een hard schot uit haar doel, maar was in de slotfase toch echt kansloos op een schitterende volley van Merel: 5-0. Een slotfase waarin ook Myrthe weer speelritme en balgevoel opdeed.

Met nog 3 wedstrijden voor de boeg is de 2e plaats nog steeds stevig in handen. Een kampioenschap lijkt niet haalbaar met een alles winnend De Zwerver, maar het zou toch een prachtprestatie zijn om hen over twee weken de punten af te snoepen. Op naar de eindsprint!

Woman of the match: Sascha en Maaike.

Sascha speelde een belangrijke rol door duidelijk aanwezig te zijn in deze wedstrijd, met een doelpunt als bekroning.

Maaike was misschien wat minder in de spotlights, maar speelde een uitstekende wedstrijd. Duels winnen, medespelers aanspelen en 90 minuten lang onvermoeibaar en vrijwel foutloos.