Jo11-1 verslaat JEKA op karakter

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 1e klasse 04

8 april 2017 8:30

Peter van Eck

Na 3 remises en een kansloos verlies sprak trainer Henk van t Hoog met zijn spelers af dat er weer eens gewonnen moest worden, wellicht was hij wat ambitieus bij het uitspreken van deze woorden aangezien Sliedrecht o11-1 het zaterdag moest opnemen tegen runner-up JEKA.

Tijdens de uitwedstrijd in Breda werden we volledig weg gespeeld maar bleef de schade beperkt door met maar 1-0 te verliezen, ook zaterdag leek het zo'n wedstrijd te worden toen de bal al na 20 seconden tegen de touwen vloog.
Zo moest er al voor de 2e keer afgetrapt worden in de eerste minuut, direct na de aftrap leed Sliedrecht alweer snel slordig balverlies en werd doelman Jefta Teeuw wederom op de proef gesteld.
Ditmaal kon hij knap redding brengen en hield daarmee zijn team op de been.

Sliedrecht kwam gaandeweg meer in de wedstrijd en de Brabantse storm was daarmee ten einde, toeschouwers zagen een mooie wedstrijd van 2 teams die niet voor elkaar onder deden.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat JEKA het betere voetbal liet zien maar Sliedrecht compenseerde dat met strijdlust en onverzettelijkheid.
Waar Jefta Teeuw meermaals knappe reddingen deed was het Seth van Eck die aan de overkant uit een scrimmage de gelijkmaker in de verre hoek schoot.
Met de 1-1 op het scorebord werd de kleedkamers opgezocht om het strijdplan voor de 2e helft te bespreken.

Ook na rust bleef Sliedrecht onverminderd druk zetten op een JEKA dat grossierde in balbezit maar dat steeds de oplossing niet kon vinden, ze kwamen wel tot enkele kansen maar Jefta Teeuw was steeds een sta in de weg.
Sliedrecht kreeg zelf ook voldoende mogelijkheden op een goal maar het ontbrak Dyon Boekweit, Onur Kilic, Seth van Eck, Stijn Verveer en Jort Kraaijeveld steeds aan scherpte en dat beetje geluk bij de afronding.
De grootste mogelijkheid kreeg Dyon toen hij na een vlijmscherpe steekpass van Job Maasland alleen op de Bredase keeper af kon, jammergenoeg wou hij het te mooi doen en besloot de bal te stiften op het moment dat de keeper uitkwam, de bal kwam niet hoog genoeg waardoor de doelman de bal nog net kon wegtikken.
Ook de rebound schoot Dyon voorlangs en hield het zodoende onnodig spannend.
Amper een minuut later kopte Stijn Verveer een corner van Boaz Elsinga op de lat en voelde iedereen dat er gewonnen kon worden van dit JEKA.

Er vonden op het middenveld stevige duels plaats en er werd met het mes tussen de tanden gespeeld door beide teams, toen de scheids een vrije trap toekende aan Sliedrecht omdat er een te hoog geheven voet op het oog van Onur terecht kwam zagen de supporters al dat dit een ideale plek was voor Levi Wijers.
Levi schoot de bal in een rechte lijn vanaf een meter of 15 keihard in de netten en zette zijn team op een 2-1 voorsprong.

Met nog 10 minuten te spelen zette JEKA nog enkele keren aan om een punt uit het vuur te slepen, maar keer op keer vonden zij onze flankverdedigers Ian van Bekkum en Tommy de Groot op hun pad en zelfs een enkele keer moest Jefta nog redding brengen.
Sliedrecht onder 11-1 wist de 2-1 over de streep te trekken en haalde eindelijk weer eens 3 punten binnen, lang hebben zij echter niet om hiervan te genieten aangezien dit zelfde JEKA maandagavond nogmaals afreist naar de Lockhorst om de kwartfinale van de beker te spelen.
Vermoedelijk zullen zij tot op het bot getergd zijn om revanche te nemen op dit ontketende Sliedrecht.