Sliedrecht JO11-1 blijft punten morsen

... (scrimmage)
... (schot)

25 maart 2017 8:30

Zaterdagochtend 25 maart speelde Sliedrecht JO11-1 zijn volgende wedstrijd, deze keer uit tegen ASWH JO11-1. Bij winst zouden we de aansluiting behouden, elk ander resultaat tegen de rode lantaarn drager zou betekenen dat de kampioenskansen ver uit zicht waren.

Op deze mooie zonnige vroege ochtend begonnen onze mannen aardig en werd ASWH in de eerste 5 minuten teruggedrongen op eigen helft wat resulteerde in enkele kansen en corners. Daarna toonde ASWH zich een gelijkwaardige tegenstander en kwamen ze een aantal keren gevaarlijk voor de Sliedrechtse goal. In de loop van de eerste helft lukte er niets meer bij Sliedrecht, passes kwamen niet aan, duels werden verloren en zodoende had ASWH lange tijd het betere van het spel met een aantal individueel aardige spelers. Af en toe voetbalde Sliedrecht zich onder de druk uit, wat resulteerde in een gevaarlijk schot van Jort, die daarna ook nog via de lat en de keeper schoot, maar helaas geen doelpunt. Zo’n tien minuten voor rust nam ASWH een vrije bal vanaf de linkerflank. De bal verdween met een boog in de handen van keeper Jefta die in het duel een duw kreeg van een ASWH speler en zodoende de bal los liet en in het doel zag verdwijnen: 1-0. Heel Sliedrecht protesteerde dat de scheidsrechter het doelpunt toekende (“ze duwden beide” was de uitleg), en zodoende ASWH flink bevoordeelde. Na dit doelpunt bleef ASWH gevaarlijk doorkomen en was Sliedrecht de kluts helemaal kwijt. De geroemde defensie van Sliedrecht hing als los zand aan elkaar en het tweede ASWH doelpunt hing in de lucht, zelf kwam Sliedrecht er niet meer uit. Het tweede doelpunt kwam dan ook vlak voor rust. Slap verdedigen (niet verdedigen) bij een corner stelde een aanvaller in staat op doel te schieten. De bal werd van de lijn gehaald en in de rebound ging de bal er alsnog in: 2-0 en gelijk werd er voor de rust gefloten.

Na de rust was het beeld compleet anders. Sliedrecht zat vanaf het begin bovenop de tegenstander die zich al snel geen raad meer wist en al na 3 minuten lag de aansluitingstreffer erin. Een grote kans werd eerst door Dyon gemist, waarna Stijn de bal weer terug kopte richting doel. Dyon stond op de goede plaats en schoot de bal rechts van de keeper de hoek in : 2-1. Na deze treffer bleef Sliedrecht drukken, waardoor het kwaliteitsverschil tegen deze tegenstander net als in de eerste wedstrijd kwam bovendrijven. Na 10 minuten resulteerde de pressing van Sliedrecht in de gelijkmaker. Een pass van Jort over de rechterkant belandde bij Dyon die uit de draai de bal nu links van de keeper in het doel schoot: 2-2. Nog 20 minuten te gaan om de overwinning te pakken. Er ontstond een boeiend gevecht waarbij Sliedrecht duidelijk de betere ploeg bleef en flink wat kansen kreeg. Ondanks de pressing van Sliedrecht voetbalde ASWH zich af en toe gevaarlijk onder de druk uit en dat resulteerde in een aantal gevaarlijke schoten op het doel van Jefta, die over of naast gingen. Sliedrecht bleef druk zetten met schoten van Seth en Levi maar de bal wilde er nog niet in. Gelukkig hield ASHW ook tempo in het spel, ondanks instructies van 1 van de ASWH ouders aan de doelman om vooral rustig aan te doen. Vlak voor het einde was er nog een goed uitgespeelde aanval waarbij Levi de voorzet gaf en Dyon en Boaz elkaar niet begrepen waardoor deze grote kans om zeep werd geholpen. Ondanks een lange blessurebehandeling snapte de scheidsrechter dat ASWH naar adem snakte en floot na exact 30 minuten voor het einde, wat wederom tot protesten van Sliedrecht leidde. Maar eerlijk is eerlijk, we hebben het zelf laten liggen in de eerste helft.

Conclusie van dit derde gelijkspel op rij: als je er te makkelijk over denkt, heb je het tegen op papier mindere ploegen heel lastig op dit niveau. Nu resteert nog een 5-tal wedstrijden waarbij we moeten gaan proberen om het voetballend zo goed mogelijk te doen met de juiste wedstrijdinstelling en dan kijken we wel waar we staan aan het einde van de rit. Op naar volgende week, de moeilijke uitwedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van Theole die op de 2de plaats staan.