Sliedrecht JO11-1 geeft wederom voorsprong uit handen

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 1e klasse 04

18 maart 2017 8:30

Richard Boekweit

Zaterdagochtend 18 maart stond het volgende thuisduel van JO11-1 op het programma. In deze zware klasse, waar 4 hoofdklasse-kampioenen bij elkaar zijn ingedeeld was deze keer Dubbeldam JO11-1 de tegenstander. Een tegenstander die we een aantal weken ervoor in de beker na een 1-1 eindstand via strafschoppen hebben verslagen.

In een gelijkopgaande eerste helft waren de beste kansen voor Sliedrecht. De verdediging onder leiding van Levi Wijers, met de vleugelverdedigers Tommy de Groot en Ian van Bekkum gaven weinig kansen weg tegen een goed combinerend Dubbeldam en zelf speelde Sliedrecht zich geregeld goed combinerend een weg door de verdediging van de tegenstander. Dit leidde tot enkele hele grote kansen voor onder andere Dyon Boekweit en Onur Kilic die helaas het net niet deden ritselen. In de 20ste minuut schoot Dyon na een zeer vlot lopende aanval de bal op de paal, waardoor de brilstand op het scorebord bleef staan. Vlak voor rust belande een vrije bal van Levi bij Boaz Elsinga, die met z’n fameuze linkerbeen hard op doel schoot. De keeper kon de bal in eerste instantie keren, maar de bal viel voor de voeten van Dyon die van dichtbij binnen kon tikken: 1-0 en direct floot scheidsrechter Richard Boekweit voor de rust.

Na rust hetzelfde beeld van 2 teams die gelijkwaardig aan elkaar waren, maar gaandeweg de 2e helft trok Dubbeldam het initiatief naar zich toe. De onvermoeibare Jort Kraaijeveld, Stijn Verveer en Seth van Eck probeerden het spel van de tegenstander op het middenveld te ontregelen, maar tegenstander Dubbeldam liet zien dat het over technisch vaardige spelers beschikt. De druk op het doel van Sliedrecht nam zienderogen toe zonder dat dit tot grote kansen leidde. Tot ca 10 minuten voor het einde, toen de eerste serieuze waarschuwing kwam: keeper Pieter Schreuder, die een solide indruk maakte, kon een schot ternauwernood via de paal tot redding brengen. In de daaropvolgende hoekschop belandde een afvallende bal voor de voeten van de tegenstander en die werkte de bal hard en hoog in het doel van Sliedrecht: 1-1. Na deze goal bleven beide teams nog strijden voor een beter resultaat, echter kon er geen bres meer worden geslagen in de verdedigingen. Zo eindigde de wedstrijd in een 1-1 eindstand, een uitslag waar beide teams vrede mee konden hebben.

Voor de Sliedrecht equipe is dit het tweede gelijkspel op rij na een voorsprong in de rust te hebben gehad (vorige week 2-2 na een 2-0 voorsprong). Hierdoor staat de ploeg op een plaats in de middenmoot, en zullen de komende wedstrijden gewonnen moeten worden om mee te blijven doen in de strijd om het kampioenschap.

Ruststand: 1-0
Eindstand: 1-1