Burenstrijd!

Sliedrecht MO15-1

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 2e klasse 06

18 februari 2017 10:30

Vandaag hadden de meiden er heel veel zin in! Tegen Papendrecht was de enige wedstrijd die er in de vorige competitie gewonnen was. De verwachtingen waren daarom hoog.

Sliedrecht begon direct al goed en het was duidelijk dat onze meiden alleen met een overwinning tevreden zouden zijn. Er werd veel inzet getoond en ook werd er goed over gespeeld. Naomi was zelfs verbaasd dat er onderling gecoached werd!
Door soms hele goede combinaties, werd Tessa een paar keer heel goed vrij gespeeld.
Die wist wel raad met die mogelijkheden en wist er maar liefst 3 keer te scoren.
Vorige wedstrijd tegen Papendrecht had Tessa ook alle doelpunten gescoord, maar vandaag was het nog meer een team prestatie.

Papendrecht probeerde soms wat terug te doen maar de meiden van de achterhoede gaven geen kansen weg! Kwamen ze er door, wisten Jasmijn, Chimene, Sterre of Tatum toch elke keer weer een voet er tussen te krijgen. Tot een ongelofelijke misvatting van de scheids!
Jasmijn schoot een bal weg die aan de voeten van een tegenstander lag. Die ging daardoor onderuit.
Strafschop! Wat een onzin! Ook onze anders zo rustige grensrechter Andre kon zoveel onrecht niet aan. Pannekoek (of was het Pannenkoek Andre?) vloeg er over het veld. De scheids was echter niet onder de indruk...
Alleen hadden ze niet gerekend op onze topkeeper Marit! Met gevaar voor eigen leven ging ze in het baan van het schot staan en had de bal klemvast! Klasse Marit! (ook al wou je niet keepen)
Na nog wat na ruzien van Andre met de scheids was dit een breekpunt in de wedstrijd.
Nu wilden de meiden helemaal niets meer weg geven!

In de rust wilde de meiden de disco al starten maar de focus moest nog even blijven!
De tweede helft kregen we nog een aantal goede kansen. Papendrecht probeerde echter ook wat meer aan te vallen. Onze defensie hield stand en zo werd de tweede helft professioneel uitgespeeld!

Al met al weer een leuke wedstrijd!  Gefeliciteerd meiden!

De komende weken zijn er even geen wedstrijden vanwege de vakantie